افزایش دو برابری مبادلات تجاری دو کشورطی دو سال گذشته

همایش تجاری ایران و کرواسی با حضور محمد خزایی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، مارتین دالیچ وزیر اقتصاد کرواسی و سفیرکرواسی در تهران و جمعی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی به میزبانی غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد

غلامحسین شافعی ضمن خوش آمد گویی به هیات تجاری کشور کرواسی گفت: ایران و کرواسی طیدو سال گذشته فصل جدیدی را در مناسبات تحاری خود رقم زده اند. آمارها نشان می دهد اندیشه و رفتارهای سنجیده سیاسی و اقتصادی چگونه می تواند دنیای اروز و فردای ما را متحول کند.

وی با اعلام اینکه در دو سال اخیر مبادلات تجاری دو کشور دوبرابر شده، افزود: در نشست تجاری سال گذشته ای که در زاگرب برگزار شد، از تحولات در اقتصاد و وضعیت سیاسی ایران بعنوان فصل گام های عملی برای توسعه روابط اقتصادی متکی بر اعتماد و برنامه ریزی یاد شد و امروز خرسندم که اعلام کنم اقدامات موثری که در طی این مدت برای توسعه روابط دو کشور انجام شده نتایج ملموس و خوبی را به همراه داشته است.

وی از تبادل هیات ها تجاری و تشکیل کمیته مشترم ایران و کرواسی بعنوان گام های جدی برداشته شده در دو سال گذشته نام برد و اظهار داشت: نخستین جلسه کمیته مشارک ایران و کرواسی با حضور وزیر اقتصاد این کشور برگزار می شود که به تحکیم روابط فی مابین خواهد انجامید.

شافعی با اشاره به ظرفیت های دو کشور در ابعاد مختلف بیان داشت: علاوه منافع مشترک حاصل از توسعه تعاملات تجاری دو کشور، کرواسی می تواند در مسیر سرمایه گذاری مشترک در کشورهای ثالث نیز نقش مهمی در روابط تجاری و اقتصادی ایفا کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار امیدواری کرد همکاریهای اقتصادی شکل گرفته به سرمایه گذاری مشترک، برگزاری نمایشگاههای اختصاصی در دو کشور و زمینه سازی برای حضور فعالان اقتصادی دو کشور بینجامد.

شافعی بیان کرد: بعنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام می کنم بخش خصوصی آمادگی برنامه ریزی در حوزه های مختلف از جمله فنی مهندسی، پزشکی و دارویی، انرژی، محصولات پتروشیمی، فرش و منسوجات، فناوری مخابرات و ساختمان را دارد.

وی مجددا حضور رئیس جمهور کرواسی در سال گذشته و وزیر اقتصاد را نشانه ای از روابط مستحکم دو کشور دانست و گفت: ترکیب هیات همراه وزیر محترم اقتصاد کرواسی حاکی از تصمیم جدی برای رفع موانع موجود است و امیدواریم با اولویت های موجود از جمله برداشته شدن موانع بانکی آینده روشنی را برای روابط اقتصادی دو کشورشاهد باشیم

 

 

 

کد خبر 24371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =