بررسی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

حسن پور: قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس است و روند نهایی شدن را طی می کند و به زودی به برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس است و روند نهایی شدن را طی می کند و به زودی به برای تصویب به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد.

شهباز حسن پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: کمیسیون اقتصادی با جدیت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را دنبال می کند و ما امیدواریم پیش از بررسی بودجه در صحن مجلس، گزارش کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس ارائه شود.

وی تصریح کرد: در برخی کشورها از حلقه آخر عرضه کالا مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود و به عبارتی از مصرف کننده نهایی مالیات غیرمستقیم دریافت می شود اما در ایران و بسیاری دیگر از کشورها در تمامی حلقه ها مالیات اخذ می شود.

حسن پور در خصوص حمایت حمایت از کالای ایرانی گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید اعتماد مردم جلب شود و متولیان دولتی اقتصاد و تولیدکنندگان بخش خصوصی سهم بسزایی در این مهم دارند. وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی برای اقبال عمومی به تولیدات داخلی زمانی مناسب است که اعتماد مردم به کالای ایرانی جلب شود.

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کالاهای ایرانی قابل رقابت با بسیاری از کالاهای مشابه خارجی است اما رسانه‌ها در تعامل با کارشناسان اقتصادی و متولیان دولتی و خصوصی اقتصاد باید علل موفق نبودن کشور در این عرصه را مورد واکاوی دقیق قرار دهند. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید برای افزایش کیفیت تولید خود اهتمام بورزند، گفت: با توجه به اینکه هزینه های تولید بالاست اما تولیدکنندگان باید کیفیت را در اولویت قرار دهند؛ به عنوان مثال در موضوع خودروسازی، کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است لذا باید جدیت بیشتری برای افزایش کیفیت محصولات به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه نمره فضای کسب و کار ایران قابل قبول نیست، اظهار داشت: در زمینه رتبه کسب و کار ایران تنها بانک مرکزی تاثیر مستقیم ندارد، بلکه همه باید تلاش کنند تا پنجره واحد که در قانون به آن تاکید شده است، راه اندازی شود. نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با ارتقاء رتبه فضای کسب و کار، مانع فرار سرمایه از کشور می شویم که متاسفانه در حال حاضر با معضل جذب نشدن سرمایه خارجی مواجه هستیم و اگر پنجره واحد اجرایی شود، جذب سرمایه گذار خارجی در بحث کسب و کار فراهم می شود.

کد خبر 24177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =