جلب اعتماد بین المللی در گرو رتبه بندی اعتباری

فریال مستوفی: شرکت ها، سازمان های دولتی و بانک ها نیازمند تعیین رتبه اعتباری هستند تا با مشخص شدن وضعیت و سطح خود بتوانند اعتماد نهادهای مالی را در دنیا جلب کرده و رو به جلو حرکت کنند.

 مریم خورشیدی- فریال مستوفی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص منافع رتبه بندی برای شرکت ها و سازمان های ایرانی گفت: ایران با داشتن پتانسیل های بالا برای رشد و توسعه اقتصادی باید در مسیر جذب سرمایه گذاری قدم های جدی بر دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه افزود: رتبه بندی در بهره مندی از بسیاری از تسهیلات بین المللی و نیز توسعه تعاملات اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ شرکت ها، سازمان های دولتی و بانک ها نیازمند تعیین رتبه اعتباری هستند تا با مشخص شدن وضعیت و سطح خود بتوانند اعتماد نهادهای مالی را در دنیا جلب کرده و رو به جلو حرکت کنند.

 مستوفی اذعان داشت: رتبه بندی امری مرسوم در تمام کشورها است؛ موسسه های رتبه بندی از جمله کاپیتال اینتلجنس، زوایای مختلفی از وضعیت شرکت ها و سازمان ها را بررسی کرده و با تعیین رتبه اعتباری، معیارقابل اعتمادی برای معرفی شرکت ها و سازمان ها در سطح بین المللی ارائه می دهد.

وی بیان داشت: البته با توجه به اینکه اطلاعاتی که در اختیار موسسه های رتبه بندی قرار می گیرد، ممکن است با واقعیت فاصله داشته باشد، ضروری است  این اطلاعات توسط ادیتورهای معتبر بین المللی مورد تایید قرار گرفته و سپس توسط موسسات رتبه بندی مبنای رتبه بندی قرار بگیرد.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران ارتقا رتبه اعتباری ایران در سال گذشته از 6 به 5 را در تعاملات اقتصادی کشور بسیار موثر و مشکل گشا دانست و گفت: این ارتقا در بهره ای که به تسهیلات دریافتی تعلق می گیرد، جلب اعتماد بین المللی و میزان کمک های بین المللی که می توانیم دریافت کنیم، تاثیر مستقیم می گذارد و اقبال بین المللی را نسبت به ایران بیشتر می کند.

فریال مستوفی، رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران، بعنوان برگزارکننده سمینار «دسترسی به بازارهای بین‌المللی و نقش رتبه‌بندی اعتباری» اظهار داشت: یکی از ریل گذاری های ضروری در اقتصاد ایران در سطح بین المللی، رتبه بندی است؛ سمینارهایی از این دست را برای آموزش فرایند رتبه بندی در سطح سازمان ها و نیز شرکت ها برگزار می شود که خوشبختانه با استقبال خوبی رو برو شده است.

وی تاثیر رتبه بندی را در سازمان های رتبه بندی شده را ملموس خواند و گفت: خوشبختانه اهمیت این موضوع برای بخش خصوصی روشن است و مرکز خدمات سرمایه گذاری در برنامه های آتی خود بنا دارد از موسسات رتبه بندی بین المللی دیگری نیز دعوت به عمل آورد؛ دو شرکت بزرگ رتبه بندی در دنیا، آمریکایی هستند و به دلیل قطع روابط نمی توانیم از خدمات آنها استفاده کنیم. اما به جز کاپیتال اینتلجنس که در اتاق تهران حاضر شد، بنا داریم از موسسه دیگر نیز برای معرفی خدمات در کشور دعوت کنیم.  

کد خبر 24163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =