۱۲ هزار پروژه دولتی آماده تحویل به بخش خصوصی

معاون سازمان برنامه و بودجه از آمادگی دولت برای معرفی ۱۲ هزار پروژه در سال ۹۷ خبر داد

مشاور سازمان برنامه و بودجه، در خصوص پروژه های نیمه تمام و سهم بخش خصوصی، اظهار کرد: در سال جاری حدود ۴ هزار پروژه از نظر توجیه اقتصادی و فنی و مسائل مربوط به تامین مالی را عرضه کردیم که با اقبال خوبی مواجه شد و تا پایان سال تمامی این پروژه ها جذب خواهند شد.

ابوذر ندیمی افزود: در سال آتی نیز قرار بر این است که ۱۲ هزار پروژه با همین رویکرد عرضه کنیم و بخش خصوصی شرایطی را که مورد توجهش است در این پروژه ها ملاحظه می کند، زیرا در این پروژه ها آورده دولت از جمله پیشرفت فیزیکی، توجیه فنی و اقتصادی از قبل تعریف شده که مورد انتخاب این بخش قرار می گیرد و حمایت های بعدی از جهت اجرا، اتمام و کیفیت پرداخت در این پروژه ها نیز درنظر گرفته شده است.

مشاور سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: از آنجایی که رویکرد بخش خصوصی ما بیشتر به صورت تجاری است تا تولیدی، پس طبیعی است در انتخاب پروژه ها می تواند به تمام خواسته های خود برسد.

ندیمی با بیان اینکه جذب سرمایه برای ۴ هزار پروژه نشان داد که این اتفاق برای سال آینده در خصوص ۱۲ هزار پروژه نیز رخ خواهد داد، تصریح کرد: تمام طرح های عرضه شده اقتصادی هستند و پروژه های حاکمیتی یا آنهایی که مانند پروژه راه های روستایی توجیه اقتصادی نداشتند عرضه نشده است.

مشاور سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بنده تصور می کنم سال جاری، سال خوبی برای کاهش نقش دولت و ورود بخش خصوصی باشد و اینکه قطعا بخش خصوصی در انتخاب این پروژه ها نفع خواهد برد.

وی در خصوص اینکه چه مشوق هایی برای ورود بخش خصوصی به این پروژه ها درنظرگرفته شده، توضیح داد: پروژه ها تمام فرآیندهای اداری را طی کرده بنابراین موانعی برای سرمایه گذاری وجود ندارد، پروژه ها اجرا و درصد پیشرفت آنها اعلام شده است و جهت تامین مالی از صندوق توسعه و تسهیلات بانکی به عنوان یک شریک با بخش خصوصی همکاری می کنیم.

ندیمی تاکید کرد: در خصوص پروژه های استانی تشویق هایی برای اتمام پروژه ها درنظر گرفته شده است که اگر علاوه بر منابعی که ما به آنها اختصاص می دهیم بتوانند با امکانات خودشان این فعالیت ها را انجام دهند حمایت هایی از آنها صورت بگیرد.

کد خبر 23829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =