رونق حمل و نقل از مرز نخجوان

سید جلال ابراهیمی: مرز نخجوان رونق گرفته و حمل و نقل کامیونی در این مرز از جلفا در مسیر ترکمنستان ادامه دارد

دکتر سید جلال ابراهیمی در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز گفت: مرز نخجوان رونق گرفته و حمل و نقل کامیونی در این مرز از جلفا در مسیر ترکمنستان ادامه دارد.

 وی با ذکر اینکه هنوز دلیل انتخاب مرز نخجوان از سوی تعداد زیادی از رانندگان  مبهم است گفت: خبرها حاکی از این است که این استقبال به دلیل تسهیلات ارائه شده  از سوی جمهوری خود مختار نخجوان است.  

 سید جلال ابراهیمی به نقل از یک حق العمل کار با سابقه در مرز بازرگان گفت: در آذرماه فقط 240 دلار درآمد داشته در حالیکه هزینه ها اداری او 75 میلیون ريال است هم اکنون 50 شرکت حق العمل کاری در مرز بازرگان مشغول کارند که بیش از 700 شرکت بازرگانی داخلی وخارجی را سرویس می دهند.

  ابراهیمی گفت: مسئول یک شرکت حمل و نقل در ایلدر، شهر مرزی ایران و ترکیه می گوید مرز نخجوان در بازرسی ها سخت گیری نمی کنند و مسیر نخجوان را به نفع  رانندگان تسهیل کرده است.

 به گزارش اگزیم نیوز وزیر اقتصادجمهوری نخجوان" فامیل سیداف" روز گذشته 12 اسفندماه ه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی از بهبود روابط تجاری و اقتصادی بین جمهوری نخجوان و جمهوری اسلامی ایران و به ویژه ارومیه خبر داد.

سیداف در این دیدار گفت: از سالیان گذشته مراودات اقتصادی بین ایران و نخجوان ایجاد شده تا جایی که موسسات و تولیدات مشترکی بین ارومیه و جمهوری نخجوان ایجاد شده است.

وزیر اقتصاد جمهوری نخجوان با اشاره به اینکه این کشور یک منطقه ویژه اقتصادی به شمار می‌رود گفت: در نخجوان ۱۰۰ صنایع بزرگ در حال فعالیت بوده و تجار و تولیدکنندگان این کشور نیز بیشتر با استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی ارتباط دارند.

وی در ادامه بیان کرد: پس از سفر مقامات نخجوان به تهران، مباحث بسیاری از جمله ۲۴ ساعته شدن گمرک پلدشت که از جمله اساسی‌ترین مذاکرات بود، انجام شده و علاوه بر آن، در زمینه لزوم توسعه اقتصادی و ترانزیت کالا بین دو کشور بحث و بررسی شد.

سیداف افزود: باید بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان دو کشور، کمیسیون مشترک برای توسعه و گسترش روابط تشکیل شود.

 

کد خبر 23794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =