رشد ۶/۵ درصدی ارزش افزوده بخش صنعت

محسن صالحی نیا: انتظار می رود ارزش افزوده بخش صنعت در پایان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ۶/۵ درصد برسد

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در نشست خبری خود با اشاره به پیش بینی ها برای رسیدن به رشد ۵/۵ درصدی در ۶ ماهه دوم سال گفت: انتظار می رود ارزش افزوده بخش صنعت در پایان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ۶/۵ درصد برسد.

وی درباره نرخ تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن نیز گفت: با توجه به نیاز معقول ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی این بخش در ۹ ماهه اول امسال، ۱۱۸ هزار میلیارد تومان طبق آمار بانک مرکزی رسید که ۸ درصد بیش از سال گذشته بود با اینحال پیش بینی می شود تا پایان سال حجم تسهیلات پرداختی به ۱۴۵ هزار میلیارد تومان برسد.

وی درباره نحوه توزیع این اعتبارات نیز گفت: ۸۴ و نیم درصد به عنوان سرمایه در گردش، ۷ درصد برای ایجاد صنایع جدید و ۴ و نیم درصد برای توسعه و نوسازی صنایع پرداخت شده است. صالحی نیا گفت: در قالب همین ۱۱۸ هزار میلیارد تومان برای ۲۰ هزار واحد کوچک و متوسط ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

صدور ۱۶ هزار مجوز تاسیس در حوزه های مختلف صنعت

معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۶۰ واحد در حوزه های مختلف جواز تاسیس صادر شد که با توجه به میزان جوازهای تاسیس صادره در مدت مشابه پارسال (۱۳ هزار و ۶۰ فقره) افزایش ۱۹ درصدی داشته است، که نشانگر امید به سرمایه گذاری در کشور است.

محسن صالحی نیا، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۵۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که با توجه به آمار مدت مشابه پارسال( ۴ هزار و ۴۰۰ مورد) افزایش ۵.۵ درصدی داشت. وی خاطرنشان کرد: جوازهای تاسیس صادره در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۱.۵ درصدی اشتغال، ۱۹ درصدی تعداد و ۱۶ درصدی سرمایه نسبت به مدت مشابه پارسال داشت.

صالحی نیا ادامه داد:پروانه های بهره برداری صنعتی در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۵.۵ درصدی تعداد، ۱۷ درصدی اشتغال و ۱۷ درصدی سرمایه داشته است.

تولید ۱۰ ماهه خودرو بیش از کل تولید پارسال بوده است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تولید ۱۰ ماهه خودرو یک میلیون و ۴۱۰ هزار دستگاه بود گفت: این میزان بیشتر از کل آمار تولید سال گذشته ( یک میلیون و ۳۶۵ هزار دستگاه) است. محسن صالحی نیا، در ادامه نشست خبری امروز همچنین پیش بینی کرد آمار تولید خودرو تا پایان سال به یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه برسد.

وی خاطرنشان کرد: کمباین در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۱۱۴ درصدی و تولید تراکتور افزایش ۱۸.۵ درصدی داشته و تولید شمش آلومینیوم ۶ درصد افزایش یافته است. صالحی نیا ادامه داد: افزایش تولید فیبر ۱۱ درصد و افزایش تولید سموم آفت نباتی در ۱۰ ماهه امسال ۱۴.۵ درصد بوده است، تولید فرش ماشینی در این مدت ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: تولیدات الیافت اکریلی کارخانه پلی اکریل از ۱۵ اسفند به بازار می آید و تولید این قلم کالا افزایش خواهد یافت. به گفته صالحی نیا ۲۱ هزار فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به تصویب رسید و به بانکها معرفی شد که حدود ۲۰ هزار واحد ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مشوق های صادراتی و زیرساختهای آن در نظر گرفته شده است. این مقام مسئول گفت: در بودجه ۹۷ حدود ۵ هزار میلیارد تومان در جهت رونق تولید و اشتغال برای طرح های توسعه ای ایجادی و نوسازی از محل هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است‌.

وی ادامه داد: از ۶ هزار واحد صنعتی در نظر گرفته شده برای تکمیل و بهره برداری در سال ۹۶ تاکنون حدود ۵ هزار و ۷۰۹ واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

صالحی نیا گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ درخواست نوسازی واحدهای صنعتی داشتیم که هزار و ۲۰۰ واحد آن به بانکها معرفی شدند و حدود ۱۴۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات در مجموع به میزان ۴۸۰ میلیارد تومان شدند. وی تاکید کرد: در ۱۰ ماهه امسال حدود ۳ هزار و ۷۵۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانها برگزار شد، ۲۸ هزار و ۲۸۸ موضوع در این جلسات مطرح و ۲۹ هزار و ۴۳۱ مصوبه به تصویب رسید، ۵۴ درصد از مصوبات در خصوص تامین مالی و تسهیلات بوده است.

کد خبر 23729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =