افتتاح مرکز تجاری ايراني در آلماتی

آنه دوردي ايران پناه گفت: يك مرکز تجاری و نمایشگاه دائمی ایرانی كه توسط بخش خصوصي تاسيس شده است در اردیبشهت ماه سال ۱۳۹۷ در آلماتی قزاقستان افتتاح مي شود

رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان گفت: يك مرکز تجاری و نمایشگاه دائمی ایرانی كه توسط  بخش خصوصي تاسيس شده است در اردیبشهت ماه سال  1397 در آلماتی قزاقستان افتتاح مي شود.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ايران، آنه دوردي ايران پناه، رايزن بازرگاني جمهوري اسلامي ايران در قزاقستان، اظهار كرد: بخش خصوصي براي ايجاد و برپايي يك مركز و نمايشگاه دائمي اقدام به تاسيس يك ساختمان به مساحت  2030 متر مربع كرده است.

وي با بيان اين كه، این مرکز تجاری به منظورتوسعه و گسترش صادرات کالاهای ایرانی و فراهم كردن بستر و شرایط بهتر برای معرفی، نمایش، بازاریابی با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در آلماتی قزاقستان تاسیس شده است اذعان كرد: این مرکز می تواند باتوجه به فرهنگ ، عادات، سلیقه و ذائقه مردم قزاقستان محصولاتی با بسته بندی مورد پسند بازار عرضه كرده و محصولات برتر ایرانی را که دارای توان رقابت در بازار اين كشور هستند، با تبلیغات سمعی، بصری و دیجیتالی به شهروندان قزاقی معرفی كند.

به گفته ايران پناه، راه اندازی این مرکز تجاری می تواند یکی از تاثیرگذارترین  مکانیزم ها جهت رفع یا کاهش موانع جهت برقراری ارتباط مستقیم بین صادركنندگان، واردكنندگان، فروشندگان وخريداران و همچنين  نظام توزیع در قزاقستان باشد .

 گفتني است، کشور قزاقستان با  منابع عظیم نفت ،  معدن ،  ظرفیت های کشاورزی و در آمد های نفتی بالا  یکی از کشور های پرمصرف و واردات محور آسیای مرکزی است و با تو جه به  مزیت ها ، پتانسیل ها ، ظرفیت ها و فرصت هايي كه در بازار اين كشور مهياست یکی از مهمترین بازار های هدف صادراتی ایران در منطقه آسیای مرکزی است.

کد خبر 23625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =