فعالان ارزی زیر ذره بین مالیاتی

اطلاعات همه اشخاصي که اقدام به خريد و فروش انواع ارز مي کنند، در اختيار اين سازمان قرار گرفته و بر اساس قانون نسبت به مطالبه ماليات بر درآمد آنها اقدام خواهد کرد

سازمان امور مالياتي اعلام کرد: اطلاعات همه اشخاصي که اقدام به خريد و فروش انواع ارز مي کنند، در اختيار اين سازمان قرار گرفته و بر اساس قانون نسبت به مطالبه ماليات بر درآمد آنها اقدام خواهد کرد. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان امور مالیاتی همه فعالان اقتصادي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي و همچنين تمامي دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوري، از جمله صرافي ها، بانک ها و موسسات مالي و اعتباري و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در اجراي مواد (169) و(169) مکرر قانون ماليات هاي مستقيم و به منظور شفافيت فعاليت هاي اقتصادي و استقرار نظام يکپارچه اطلاعات مالياتي، موظفند همه اطلاعات مربوط به معاملات خود (خريد و فروش هرگونه کالا و خدمات از جمله انواع ارز) و همچنين اطلاعات هويتي، عملکردي و دارايي اشخاص نظير اطلاعات مالي، پولي و اعتباري، معاملاتي، سرمايه اي و ملکي اشخاص حقيقي و حقوقي را در اختيار سازمان امور مالياتي کشور قرار دهند.

سازمان امور مالياتي کشور نيز در راستاي انجام وظايف سازماني خود موظف به شناسايي موديان مالياتي بالقوه و ميزان درآمد آنها است. اين سازمان تاکيد کرد: اطلاعات همه اشخاصي که اقدام به خريد و فروش انواع ارز مي کنند، در اختيار سازمان مالياتي کشور قرار گرفته و حسب قوانين موضوعه نسبت به مطالبه ماليات بر درآمد متعلقه اقدام خواهد شد.

از اين رو به همه به خريداران و فروشندگان انواع ارز توصيه مي شود ضمن دريافت و کنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خريد و فروش) با صرافان، اسناد و مدارک مربوط به معامله را براي ارائه به اداره امور مالياتي، نزد خود محفوظ دارند.

کد خبر 23537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =