ارز آوری صادراتی از کانال بازار قطر

هاشمی تختی نژاد با بیان اینکه سازوکار توسعه صادرات در کشور فراهم نیست، گفت: متاسفانه تقویت صادرات در کشور ما در حد حرف بوده و اقدامی در راستای ایجاد زیرساخت های لازم صورت نگرفته است

به گزارش اگزیم نیوز حسین هاشمی تختی نژاد در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات و کسب بازارهای جهانی گفت: بسیاری از کشورهای منطقه موقعیت خوبی برای خرید تولیدات ایرانی دارند اما متاسفانه عدم حمایت مسئولان از تولیدکننده داخلی این موقعیت ممتاز را از دست ما خارج می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز بازسازی در کشور عراق، گفت: اکنون زمان خوبی برای صادرات فراورده های ساختمانی به این کشور بوده و باید بدانیم که بی توجهی به این موقعیت ممتاز بازار این کشور را از دسترس ما خارج می کند.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، قشم و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید تجربه از دست دادن بازار قطر در خصوص کشور عراق تکرار شود، تصریح کرد: در حال حاضر تولید مصالح ساختمانی در بسیاری از فراورده ها در کشور بیش از نیاز داخل است و می توان از آن برای صادرات و ارزآوری برای اقتصاد استفاده کرد.

هاشمی تختی نژاد با تاکید بر اینکه ضعف دیپلماسی اقتصادی و رایزنی در این حوزه بازار عراق را از دست ما خارج خواهد کرد، گفت: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی مهم ترین اقدام برای جذب بازارهای بین المللی است. وی با بیان اینکه سازوکار توسعه صادرات در کشور فراهم نیست، افزود: متاسفانه تقویت صادرات در کشور ما در حد حرف بوده و اقدامی در راستای ایجاد زیرساخت های لازم صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ورود بخش خصوصی در حوزه صادرات را امری مثبت خواند و تصریح کرد: باید شرایط حضور بخش خصوصی در حوزه های مختلف اقتصاد فراهم شود زیرا بخش غیر دولتی در بهبود شرایط اقتصادی کشور توانمند تر است.

هاشمی تختی نژاد ادامه داد: صادرات مصالح ساختمانی اگر بدون وقفه به کشورهای منطقه انجام شود راه برای صدور خدمات فنی و مهندسی نیز باز می شود. وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با تکیه بر صادرات به اقتصادی پویا دست یافته اند، گفت: اقتصاد ما نیز باید از وابستگی به درآمدهای نفتی خلاص شده و با تکیه بر درآمدهای صادراتی وضعیت مطلوبی را رقم بزند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رایزنی ها باید برای جذب بازار کشور عراق ادامه داشته باشد، افزود: با صادرات مصالح ساختمانی به عراق بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی که در شرف تعطیل شدن و بیکاری کارگرانشان قرار گرفته احیا می شوند.

کد خبر 23518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =