اجرای طرح جامع مالیاتی تا ۲ سال اینده / صدور گواهی مالیاتی برای ارائه تسهیلات

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۲ سال آینده طرح سامانه جامع مالیاتی به طور الکترونیکی در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، سیدکامل تقوی نژاد گفت:سامانه جامع مالیاتی با هدف شفاف سازی و امور مودیان راه اندازی شد و خود این ابرپروژه شامل 32 پروژه دیگر است که از مهمترین آنها رسیدگی به فرم افزار های مربوطه است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: نرم افزار های مورد نیاز در گذشته به دست خارجی ها نوشته شد اما بعد ها دست خوش مهندسان داخلی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارائه اظهارنامه، پرداخت مالیات و اعتراضات مودیان مالیاتی الکترونیکی انجام می‌شود و تا 2 سال آینده این طرح در سراسر کشور علنی اجرا می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر حمایت از تولید گفت: در سال گذشته برای 7 هزار و 500 بنگاه کوچک و متوسط، گواهی مالیاتی صادر کردیم تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

به گفته وی، بخش تولید هم همانند توافقی که با اصناف انجام شد و برای اظهارنامه یک میلیون و دویست هزار واحد صنفی، بدون رسیدگی، برگ قطعی صادرشد

 معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سرمایه گذارانی که با شرایطی خاص اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی کنند، ۵ تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارند و همچنین برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۱۵ سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 20985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =