۴۷۰ هزار میلیارد ریال از بودجه سال آینده مربوط به مالیات است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده ۴۷۰ هزار میلیارد ریال از محل دریافت مالیات پیش‌بینی شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، احمد راستینه در آیین احیای ۲۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تاکید کرد: در اصلاح ساختار بودجه‌های آینده به‌دنبال تعریف پایه‌های جدید مالیاتی و حذف مالیات از بخش تولید هستیم.
وی افزود: علاوه بر اختلاف نظرها اما با تعامل بین مجلس شورای اسلامی و دولت، بودجه سال ۱۴۰۰ مشکلات کمتری نسبت به سال‌های قبل دارد و وابستگی بودجه به نفت کاهش یافته است.
راستینه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به تک‌نرخی شدن ارز  و هزینه‌کرد مابه‌التفاوت آن برای بهبود وضعیت معیشت مردم اصرار داشت.
وی یادآور شد: با حفظ هشت میلیارد دلار ارز ترجیحی در بودجه سال آینده دولت باید دغدغه‌های معیشتی، دارویی و لوازم پزشکی مورد نیاز مردم را رفع کند.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای مقاوم شدن اقتصاد و مدیریت فاصله واردات تا مصرف، باید از انواع رانت جلوگیری شود.
وی توسعه چهارمحال و بختیاری را اولویت تمامی مسوولان دانست و گفت: یک گروه اقتصادی و کارشناسی با هدف کمک به دولت، شناسایی مشکلات بخش‌های مختلف استان و ارایه راهکارهای علمی را ارایه می‌دهد.
راستینه تاکید کرد: در همین راستا مذاکره‌های اولیه برای راه‌اندازی ۱۰ طرح بزرگ در چهارمحال و بختیاری انجام شده که به‌زودی قرارداد اجرای آن بسته می‌شود.
براساس این گزارش، در این آیین ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری با یک‌هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال سرمایه ثابت هزینه و ۳۰۲ میلیارد ریال تسهیلات شامل واحدهای تولید چینی، پروفیل یو. پی. وی. سی. (UPVC)، شن و ماسه، رشته غذایی، نساجی، دستمال کاغذی، کاغذ و مقوای لاینر قهوه‌ای، ماکارونی، سوسیس و کالباس، بسته‌بندی آب معدنی، مواد شوینده و ضدعفونی، در و پنجره فولادی، پودر لاستیک و انواع فر، تنور و اجاق گاز به چرخه تولید بازگشت.
چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد.

کد خبر 20901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =