شناسایی ظرفیت صادراتی استان ها

مجتبی خسروتاج گفت: استان‌ها باید با شناخت از مزیت‌های نسبی و رقابتی، خود را از سایر استان‌ها متمایز کنند و همچنین باید ظرفیت واقعی استان‌ها در صادرات شناسایی شود

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، در گردهمایی یک روزۀ معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع، مدیران کل دفاتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری و هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها که در ساختمان وزارت کشور با حضور دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای برگزار شد، کارگروه‌هایی در زمینه‌های توسعۀ صادرات غیرنفتی، اقتصاد دانش‌بنیان، موانع سرمایه‌گذاری و اشتغال، تسهیلات بانکی و ساختار سازمانی و بودجه و اعتبار به ارائۀ مطالب خود پرداختند.

مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، به عنوان سخنران کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گفت: استان‌ها باید با شناخت از مزیت‌های نسبی و رقابتی، خود را از سایر استان‌ها متمایز کنند و همچنین باید ظرفیت واقعی استان‌ها در صادرات شناسایی شود. تعداد 70 پروژه نیز در سازمان توسعه تجارت تعریف شده که همکاری فعالانۀ استان‌ها را می‌طلبد.

وی در ادامه به تشریح اهمیت تراز بخشی و تجاری، توانمندسازی بنگاه‌ها و تشکل‌ها، رتبه‌بندی استان‌ها در خصوص عملکرد صادراتی پرداخت و اعلام کرد شناخت از تراز بخشی تجاری اجازۀ هدایت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را در زمینه‌های مورد نیاز کشور را خواهد داد.

خسروتاج در این نشست با ارائۀ آماری از اقدامات دولت در بخش توسعه صادرات کالا و خدمات، تنوع در بازارهای مقصد صادراتی و همچنین متنوع‌سازی اقدام صادراتی، اقدامات دولت را در نیل به تراز مثبت تجاری در دو سال گذشته تشریح نمود.

کد خبر 20381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =