شرکت‌های دولتی تمایلی به خرید کالای داخلی ندارند

با وجود الزام قانون به حمایت از تولید داخل، اما یکی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گوید تمایل بیشتر مشتریان داخلی و حتی شرکت‌های دولتی به سمت خرید کالای چینی است

سهیل ابن‌الرضا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مشتریان محصولات شرکت ما کالای چینی را به تولید داخل ترجیح می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای صادرات کالای چینی امتیازی می‌دهند، از این رو تجهیزات ساخته شده توسط محققان ما در مناطق آزاد به فروش نمی‌رسند و مشتریان به سمت کالای چینی سوق داده می‌شوند.

وی با اشاره یه اینکه بخشی از مواد اولیه مورد نیاز شرکت وارداتی است، افزود: برای فروش بهتر محصولات لازم است امتیازات گمرکی و یا تخفیفاتی در زمینه واردات مواد اولیه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر بگیرند تا شرکت‌های داخلی توان رقابت داشته باشند.

ابن‌الرضا تصریح کرد: در واقع بر خلاف آنچه که در قانون ذکر شده، حمایت چندانی از تولیدات داخلی نمی‌شود و تمایل شرکت‌های دولتی بیشتر به سمت خرید کالای چینی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان دارای تائیدیه هستند، گفت: اما با این وجود زمانی که به سازمان‌هایی همچون مالیات یا گمرک مراجعه می‌کنیم، اعتنای چندانی به این تائیدیه‌ها نمی‌کنند و بیشتر وقت شرکت صرف بوروکراسی‌های اداری می‌شود.

ابن‌الرضا با تاکید بر اینکه باید برای خرید کالای ایرانی امتیازاتی برای مشتریان قائل شوند، تصریح کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و یا قانون حمایت از تولید داخل ضمانت اجرایی ندارد که این مساله برای شرکت‌ها مشکل‌ساز شده است؛ از این رو برای بهبود روند باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 13226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =