پایگاه های استراتژیک ایران در قلمرو CIS

مقیمی تاکید کرد: ایجاد مراکز تجاری در کشورهای همسایه شمالی بر مبنای حمایت از تولید داخل بوده و بنا بر این است که تولیدات داخلی به صادرات منجر شود. این امر از طریق برگزاری نمایشگاه های تخصصی در کشورهای همسایه قابل پیگیری است

سیده فاطمه مقیمی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و گرجستان در گفتگو با اگزیم نیوز تشریح کرد: صحبت هایی در زمینه ایجاد مراکز تجاری مهم و ارزنده در کشورهای همسایه شمالی صورت گرفته است که از این طریق بتوانیم مراکز استقراری در همسایگی ایران داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر چنین مرکزی در ارمنستان موجود است و در روسیه نیز در حال پیگیری است. ما در تلاشیم در مورد گرجستان هم چنین اتفاقی بیفتد. امروز در جلسه ای که با استانداری داشتیم مسئولیت پیگیری ایجاد این مراکز به عهده دکتر امامی گذاشته شده است.

عضو هیات مدیره اتاق ایران و روسیه در ادامه گفت: راه اندازی این مراکز موجب می شود در شرایط پیش روی ایران جایگزینی برای بخش های تجاری کشور در کشورهای همسایه داشته باشیم.

مقیمی تاکید کرد: صحبتی که در این مورد صورت گرفته بر مبنای حمایت از تولید داخل بوده است و همچنین بنا بر این است که تولیدات داخلی به صادرات منجر شود. این امر از طریق برگزاری نمایشگاه های تخصصی در کشورهای همسایه قابل پیگیری است.

وی در پایان افزود: رسیدگی به روند ایجاد مراکز تجاری مربوطه نیازمند بررسی های بیشتر در حوزه های تجاری، شرایط موجود و شرایط پیش رو و همچنین وضعیت سرمایه گذاری در این کشورهاست. نحوه همکاری مستمر و موثر با کشورهای همسایه شمالی از طریق این مراکز نیز از دیگر موارد در دست بررسی است که نتیجه ان طرف یکی دو ماه آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش اگزیم نیوز، استاندار تهران در بیست‌و‌چهارمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش‌خصوصی استان، از بررسی تاسیس مراکز تجاری ایران در کشورهای همسایه شمالی خبر داد و گفت: این مراکز که در حال حاضر موضوع استقرار آن در چهار کشور روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان در دست بررسی است، می‌تواند به‌عنوان پل صادراتی کشور در منطقه و اروپا عمل کند، از این رو، نقش اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در تاسیس این مراکز کلیدی است.

کد خبر 12429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =