عبور تولید شمش فولاد از رکورد ۲۲.۵ میلیون تن در سال ۹۹

بررسی‌ها از عملکرد فولادسازان بزرگ کشور حاکی است در سالی که گذشت تولید شمش فولادی با رشد هشت درصدی در مقایسه با سال ۹۸ از مرز ۲۲.۵ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش اگزیم نیوز از عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، فولاد آلیاژی، میدکو، فولاد کاوه‌جنوب، فولاد خراسان، چادرملو، آهن و فولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد سیرجان، شرکت‌های یاد شده سال ۹۹ را با جمع تولید ۲۲ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۸۳۹ تنی شمش به پایان بردند.

این شرکت‌ها تنها در ماه پایانی پارسال (اسفند) موفق به تولید ۲ میلیون و ۴۰ هزار و ۸۹۰ تنی شمش فولاد شدند که در مقایسه با اسفند۹۸ رشد ۱۷ درصدی داشته است.

در این آمار، شرکت فولاد مبارکه با ثبت تولید ۹.۸ میلیون تنی بهترین عملکرد را داشت و بیشترین رشد تولید نیز متعلق به جهان فولاد سیرجان با ۱۴۱ درصد رشد بود.

رشد ۳ درصدی تولید محصولات فولادی

برپایه این گزارش، واکاوی آمارهای منتشره شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، جهان فولاد سیرجان، نورد و لوله اهواز، فولاد اکسین، ورق‌خودروی چهارمحال و بختیاری، فولاد بناب و فولاد کویر، حاکی از تولید ۱۴ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۳۲ تن انواع  محصولات فولادی است. آماری که در مقایسه با سال ۹۸ رشد سه درصدی نشان می‌دهد.

یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۴۸ تن از مجموع تولیدات یاد شده مربوط به آمار اسفندماه این شرکت‌ها است که رشد ۹ درصدی در مقایسه با اسفند ۹۸ داشته است.

بیشترین تولید محصولات فولادی مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان با هشت میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۰ تن بود و شرکت جهان فولاد سیرجان با ثبت رشد ۱۲۹ درصدی، بیشترین رشد تولید را در بین شرکت‌های مذکور ثبت کرد.

میلگرد، میلگرد آلیاژی مهندسی، چهارگوش، تسمه و کلاف، ورق عریض، ورق گالوانیزه و تیرآهن، عمده محصولات فولادی شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند.

براساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران اکنون دهمین فولادساز جهان محسوب و برآورد می‌شود در افق ۱۴۰۴ به جایگاه هفتم جهانی برسد. 

کد خبر 42385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =