تاکید بر برقراری تعامل میان شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و سوئدی

به موجب تفاهمنامه‌ای که اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئد امضا کردند، دو طرف متعهد شدند زمینه تعامل و همکاری فعالان بخش خصوصی ایرانی و سوئدی را با محوریت شرکت‌های کوچک و متوسط و ایجاد تعامل برای همکاری‌های آموزشی و انتقال تجربه در حوزه داوری اختلافات فراهم کنند.

به گزارش اگزیم نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، این اتاق بازرگانی و اتاق مشترک ایران و سوئد برای آنچه «توسعه مناسبات بخش خصوصی دو کشور» خوانده ‌می‌شود یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا در حوزه‌های مختلف بتوانند با یکدیگر همکاری و همراهی کنند.

در ابتدای مراسم امضای این تفاهم‌نامه، حسام‌الدین حلاج، معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به سوابق رابطه ایران و سوئد و با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی تهران پس از اجرایی شدن برجام، میزبانی هیات‌های سوئدی را بر عهده داشته است، گفت: انتظاری که در شرایط کنونی از اتاق مشترک ایران و سوئد وجود دارد، این است که زمینه و بستر ارتباط مستقیم بنگاه‌های سوئدی و ایرانی را فراهم کند.

یکی دیگر از زمینه‌های همکاری که معاون بین‌الملل اتاق ترهان به آن اشاره کرد، حوزه آموزش بود. حلاج تاکید کرد که اتاق مشترک ایران و سوئد زمینه ارتباط موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران را با موسسات آموزشی معتبر در سوئد فراهم کند.

او برقراری تعامل میان مرکز داوری اتاق تهران با نهادهای داوری بخش خصوصی سوئد از جمله انیستیتو داوری استکهلم را با هدف تبادل داور و رسیدگی به پرونده شرکت‌های خارجی، از دیگر اهداف امضای تفاهم‌نامه برشمرد.

شرکت‌های سوئدی علاقمند به همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند

 در ادامه این جلسه، عبدالرضا رضایی هنجنی رئیس اتاق مشترک ایران و سوئد نیز با اقبال از پیشنهادات ارائه شده، عنوان کرد که شرکت‌های کوچک و متوسط سوئد، علاقمند به همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند.

او سپس همکاری و انتقال تجربه میان مراکز داوری سوئد و ایران را قابل انجام دانست و البته پیشنهاد کرد که ملاقاتی میان سفیر سوئد و مقامات اتاق بازرگانی تهران در آینده‌ای نزدیک انجام گیرد.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران، برقراری ارتباط میان شرکت‌های کوچک و متوسط دو کشور را اقدامی موثر خواند و گفت: این احتمال وجود دارد که در شرایط شیوع بیماری کرونا که شرکت‌های سوئدی نیز بخشی از گردش مالی خود را از دست داده‌اند، برای همکاری با شرکت‌های ایرانی تمایل بیشتری نشان دهند.

وی همچنین پیشنهاد برقراری ارتباطی موثر میان موسسه آموزش و مدرسه کسب وکار اتاق بازرگانی تهران با مراکز آموزشی معتبر سوئد را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

عشقی در ادامه ابراز امیدواری کرد که به موجب امضای تفاهم‌نامه، ارتباط اتاق تهران و اتاق مشترک ایران و سوئد منسجم‌تر شود و نتایج این همکاری ملموس و قابل ارزیابی باشد.

کد خبر 36257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =