تصویب ۳۲ طرح جدید سرمایه گذاری خارجی با حجم بیش از ۱.۶ میلیارد دلار

دویست و چهل و چهارمین جلسه هيات سرمايه گذاري خارجي با حضور اعضای هیات به ریاست معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد

دویست و چهل و چهارمین جلسه هيات سرمايه گذاري خارجي با حضور اعضای هیات به ریاست سید علی محمد موسوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در نشست مذکور 32 طرح جدید سرمايه گذاري خارجي با حجم سرمايه گذاري خارجي بیش از 1.6 ميليارد دلار به همراه چندین طرح سرمایه گذاری مربوط به افزایش سرمایه گذاری خارجی، تمدید مجوز سرمایه گذاری و انتقالات ارزی سرمایه گذاران خارجی به تصویب رسید.

بنا بر این گزارش، طرح های مذکور، محدود به يك بخش اقتصادي خاص نبوده و تنوع آن در حوزه انرژي، صنعت، كشاورزي، حمل و نقل و خدمات گسترده شده و سرمايه گذاران اتباع كشورهايي مختلف را در فهرست سرمايه گذاران خارجي دارد. همچنين، پراكندگي طرح ها در سطح كشور نيز از تنوع بالايي برخوردار است بطوري كه 12 استان كشور پذيرنده اين طرح ها خواهند بود.

این گزارش بیان می دارد: به رغم محدودیت های موجود، هیات سرمایه گذاری خارجی، در سال 1399، طی جلساتی، مجموعا 60 طرح سرمايه گذاري خارجي به ارزش تقريبي۲/۴ ميليارد دلار، به تصویب رسانده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، افزايش سه برابري را نشان می دهد.

دستيابي به اين ميزان از تقاضاي سرمايه گذاري خارجي، نشان دهنده ظرفيت هاي اقتصادي و مزيت هاي نسبي موجود كشور و جذابيت بازارهاي داخلي و منطقه اي ايران است که باعث ايجاد اميداوري نسبت به آينده و ادامه جريان سرمايه گذاري خارجي به كشورمان خواهد شد.

سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي فني ایران با شناسايي فرصت‌ها، بازاريابي، مذاكرات فني با متقاضيان سرمايه گذاري خارجي و نهايتاً طرح پروژه ها در هيات سرمايه گذاري خارجي، بسترسازي لازم را براي ورود و بكار گيري سرمايه خارجي در طرحهاي اقتصادي و توسعه اي كشور فراهم مي نمايد. بديهي است تحقق طرح‌هاي مصوب و پيشرفت مناسب فيزيكي و مالي طرح، مستلزم همكاري و مشاركت فعال و موثر دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط در عملياتي شدن طرح‌ها مي‌باشد. در اين ميان نقش بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران نيز در متنوع سازي كانال هاي ورود سرمايه خارجي به كشور و ايجاد اطمينان به سرمايه گذاران خارجي براي امكان انتقال سرمايه خارجي از اهميت بسزايي برخوردار خواهد بود.

کد خبر 33950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =