توسعه صادرات پوشاک با برندسازی در کشورهای هدف

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر شناسایی موانع صادرات پوشاک گفت: توسعه استراتژیک این صنعت از بخش‌های اولویت‌دار کشور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، میرابوطالب بدری با اشاره به برگزاری جلسه میز پوشاک اظهار داشت: این نشست با هدف شناسایی ظرفیت‌های صادراتی و احصای عمده‌ترین موانع پیش روی صادرات پوشاک و دستیابی به راهکارهای عملیاتی جهت رفع آن و در نهایت افزایش سهم این بخش در سبد صادراتی کشور برگزار شد.

 وی با اشاره به ضرورت برگزاری میزهای کالایی خواستار ارائه پیشنهادات اجرایی و عملیاتی از بخش خصوصی با رویکرد توسعه صادرات پوشاک شد که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. 

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی گفت: در این نشست گزارشی از وضعیت تولید و صادرات پوشاک و بازار جهانی توسط دبیر میز پوشاک ارائه شد و سپس حاضران در جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موانع و مشکلات فراروی صادرات پرداختند. 

بدری بیان کرد: حمایت از توسعه صادرات پوشاک از طریق برندها و برندسازی در کشورهای هدف، ایجاد حداقل دو مرکز تجاری در روسیه (مسکو) و عراق (بغداد) برای پوشاک با محوریت تشکل‌های ذی‌ربط تولیدی صادراتی، حمایت دولت از حضور شرکت‌های تولیدی صادراتی در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی پوشاک و دسترسی به بازارهای هدف با حمایت سازمان و رایزنان بازرگانی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و موضوعات مطرح شده در جلسه بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد طرح‌های پیشنهادی تشکل‌ها در خصوص موضوعات مطروحه به صورت مکتوب به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام شود تا مورد پیگیری قرار گیرد.

گفتنی است، این جلسه با حضور مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از اتحادیه‌ها و تشکل‌های ملی و استانی و شرکت فعال صادراتی این صنعت برگزار شد.

کد خبر 33940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =