تمدید حمایت های مالیاتی از بنگاه های آسیب دیده از کرونا

فرهاد دژپسند دو مصوبه مهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در زمینه سیاست های حمایتی مالیاتی دولت از بنگاه های تولیدی را تشریح کرد.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، وزیر اقتصاد اعلام کرد: اقتصاد امسال هم جرایم معوقات مالیاتی، بخشیده خواهد شد، به دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، دامنه این بخشودگی را از بنگاه های تولیدی، به بنگاه های تولید کالا و خدمات گسترش داده ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال مؤدیان مالیاتی از پاداش پرداخت پیش از موعد مالیات برخوردار خواهند شد، گفت:پاداش پرداخت پیش از موعد مالیات به ازای هر ماه با 50 درصد افزایش، به یک و نیم درصد افزایش یافت، یعنی اگر یک مودی در طول 12 ماه، زودتر مالیات خود را بدهد، در مجموع یک سال، از 18 درصد پاداش برخوردار خواهد شد.

دژپسند اظهار داشت: ورود سازمان امور مالیاتی به پرونده های سال های پیش از سال 1398  تمامی شرکت هایی که در سال جاری در بورس پذیرش می شوند، ممنوع شده و این شرکت ها تنها بابت صورت مالی سال گذشته خود مالیات خواهند پراخت.

وزیر اقتصاد معتقد است این یک فرصت طلایی خاص است که هم باعث تعمیق بازار سرمایه می شود و هم پایه و درآمد مالیاتی جدیدی برای دولت ایجاد می کند.

کد خبر 33476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =