هشدار نسبت به کمبود مواد اولیه واحدهای تولیدی

رییس کنفدراسیون صادرات ایران هشدار داد: واحدهای متعددی اعلام می‌کنند که ذخیره مواد اولیه آنها یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش اگزیم نیوز «محمد لاهوتی» در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بعد از کش و قوس‌های فراوان موضوع رفع تعهد صادرکنندگان با بانک مرکزی به سرانجام رسید و دستورالعمل مالیات بر ارزش افزوده نیز صادر شد که از اول خرداد استرداد این مالیات شروع می‌شود. 

وی با اشاره به سال جهش تولید اظهار کرد: از آنجا که امسال همه مصمم هستیم که سیاست‌گذاری‌ها و فعالیت‌هایمان را بر اساس جهش تولید تنظیم و در این جهت حرکت کنیم، به نظر می‌رسد که امروز واحدهای تولیدی به شدت با کمبود مواد اولیه مواجه بوده و این موضوع به دلیل عدم تخصیص ارز از طریق بانک مرکزی دو ماه گذشته رخ داده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: واحدهای متعددی اعلام می‌کنند که ذخیره مواد اولیه آنها یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید. از سوی دیگر واردات در مقابل صادرات با مشکلاتی روبرو بوده و عملاً امکان استفاده از این ابزار هم وجود ندارد.

به گفته لاهوتی، علیرغم اینکه قیمت ارزهای صادراتی بالاتر از نرخ نیما است اما باز هم تولیدکنندگان به آن دسترسی ندارند و پرونده در بانک مرکزی معطل می‌شود.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران از بانک مرکزی خواست که اگر ارزی در اختیار دارد، در اختیار تولید کنندگان قرار دهد و افزود: ما به عنوان نمایندگان بخش تولید و صادرات موظف هستیم که مشکلات این واحدها را پیگیری کنیم و لازم است اتاق تهران در مورد این مساله مکاتبه کند.

کد خبر 33319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =