فرصت طلایی خرید ماشین‌آلات معدنی

رئیس خانه معدن با بیان اینکه ۲۵ درصد ارزآوری کشور در سال گذشته، به بخش معدن اختصاص داشته است، گفت: امروز ماشین‌آلات این بخش تا ۲۵ درصد کاهش قیمت داشته و اکنون بهترین فرصت برای واردات این ماشین‌آلات است؛ در حالیکه دولت ورود ماشین‌آلات با عمر بالای ۵ سال را ممنوع اعلام کرده است.

محمدرضا بهرامن، عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران، نیز با اشاره به تهیه پروتکل‌های بهداشتی – انضباطی بخش معدن برای مقابله با شیوع کرونا در این بخش، گفت: این پروتکل‌ها به تایید دولت رسید و به اجرا گذاشته شد؛ به نحوی که به پشتوانه این پروتکل‌ها توانستیم مجوزهای مورد نیاز برای جابجایی محصولات معدنی در ایام نوروز را صادر کنیم.
 
وی با بیان اینکه 25 درصد ارزآوری کشور در سال گذشته، به بخش معدن اختصاص داشته، افزود: امروز ماشین‌آلات این بخش، تا 25 درصد کاهش قیمت داشته و اکنون بهترین فرصت برای واردات این ماشین‌آلات است.
 
بهرامن ادامه داد: متاسفانه نوع نگرش سیاستگذاران مانع از اقدام در این زمینه ‌می‌شود؛ چراکه در 25 فروردین ماه اعلام کردند که ورود ماشین‌آلات با عمر بیش از 5 سال ممنوع است.
 
بهرامن همچنین گفت که واحد‌های کوچک و متوسط معدنی با شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا به ورطه نابودی ‌می‌روند و بسیاری واحد‌ها که در ماه‌های اخیر تعطیل شده‌اند هنوز به چرخه تولید بازنگشته‌اند.

منبع: اکسپورتنا

کد خبر 33178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =