تکذیب واردات اتوبوس دست دوم اروپایی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تکذیب واردات اتوبوس دست دوم اروپایی به کشور از همکاری با سازمان استاندارد برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز عبدالهاشم حسن‌نیا با تاکید بر این‌که واردات اتوبوس دست دوم اروپایی به کشور صحت ندارد، یادآور شد:‌ تولیدات کارخانه‌های اتوبوس و کامیون در حد استاندارد اروپا در شرایط تحریمی نیز ادامه دارد. 10 سال قبل حتی اتوبوس هم صادر می کردیم اما در زمان حاضر این کارخانه ها با مشکل تأمین ارز مواجه هستند و امیدواریم با طرح رئیس جمهور حل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل جولان کامیون های فرسوده در جاده ها چیست؟ گفت: ما تولیدکننده کامیون نیستیم و در این بخش، مصرف کننده محسوب می شویم. 15 هزار اتوبوس در کشور با عمر متوسط 10 سال و زیر 10 سال  داریم. همچنین 350 هزار کامیون نیز در حمل و نقل برون شهری تردد می کنند که با احتساب کامیون های درون شهری به 500 هزار دستگاه می رسد.

وی با اشاره به اینکه سیاست نوسازی ناوگان به دلیل تحریم های ظالمانه و ایجاد مشکل در انتقال ارز متوقف شده است، گفت: برای پویاتر کردن حوزه حمل و نقل پیشرفت های خوبی کردیم اما به دلیل تحریم ها دچار مشکلاتی شدیم و امیدواریم با مکانیزم های دیگر این مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اقدام مشترک با سازمان استاندارد و صنعت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: از پتانسیل برنامه ششم توسعه و دیگر قوانین استفاده کردیم و ظرف یک ماه آینده به نتایج خوبی خواهیم رسید.

منبع: تسنیم

کد خبر 33102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =