آمادگی گمرکات برای ترخیص دو میلیون تن نهاده‌های دامی

لطیفی، سخنگوی گمرکات کشور یکی از علت‌های اساسی عدم ترخیص دو میلیون تن نهاده‌های دامی در گمرکات را فرآیند گمرکی دانست که باید مورد تایید سازمان‌های همجوار قرار می‌گرفت دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اگزیم نیوز لطیفی گفت: با وجود آنکه در چند ماه گذشته بارها در کارگروه تنظیم بازار به منظور امکان ترخیص این کالاها پیشنهاد داده بودیم بانک مرکزی مهلت چند ماهه به تجار بدهد، اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های ارزی، ارز مورد نیاز برای ترخیص این کالاها که مازاد سال 98 بود تأمین نشد.

وی افزود: برای حل این مشکل 90 درصد کالاهایی که در صف تأمین ارز بودند ترخیص کردیم و برای کالاهایی که در صف تأمین ارز نبودند با مصوبه 3 روز گذشته کارگروه تنظیم بازار به کمرگات اجازه ترخیص این کالاها داده شده است.

سخنگوی گمرک با بیان اینکه با وجود برخی ابهامات در ترخیص کالاها در کارگروه تنظیم بازار، گمرکات دستور ترخیص این نهاده‌های دامی را صادر کرده است افزود: یکی از مشکلات دیگر این است که بخشی از این نهاده‌ها روی شناورهاست و هنوز از آذر ماه منتظر اجازه تخلیه هستند و هنوز به مرحله گمرکی نرسیده اند و باید خود وارد کنندگان هم پیگیر شوند و آنها را اظهار کنند تا ما هم بتوانیم پس از طی فرایندهای گمرکی و اخذ مجوزها آن‌ها را ترخیص کنیم.

 
کد خبر 33015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =