کدام مرزهای کشور مسدود شده است؟

تاکنون و براساس اعلام رسمی مرزهای مشترک با ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، بعد از تائید شیوع ویروس کرونا در کشور و قرار گرفتن ایران در فهرست کشورهای پرریسک از نظر این بیماری، مرزهای مشترک ایران با ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان مسدود شده است.

با این حال مرز مهران  بازگشایی شده و ترخیص کالا و جابه جایی بار  و کالا به مقصد عراق نیز ادامه دارد؛  سایر مرزها و گمرکات کشور باز هستند و به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند.

محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفته است: در حال حاضر به جز کویت، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان و ترکیه بقیه کشورها نسبت به ورود کالای ایرانی سختگیری نداشتند و حتی عراق به عنوان شریک اول تجاری ایران، واردات کالاهای ایرانی را ممنوع نکرده است.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران ادامه داد: دولت عراق با وجودی که ورود و خروج اتباع ایرانی و عراقی را برای سه روز ممنوع کرده، ولی با آزمایش رانندگان کامیون ایرانی از نظر صحت و سلامت، کامیون‌ها در تردد بودند و صادرات انجام می‌شود.

رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه کرونا ویروسی است که باعث نگرانی جهانی شده و هنوز راه حلی برای مقابله با آن پیدا نشده، تصریح کرد: بعید نیست که طی روزهای آینده کشورهای دیگر نیز ورود کالاهای ایرانی را ممنوع کرده یا مشکلاتی در این زمینه به وجود بیاید.

همزمان مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور خواستار قرنطینه مرزی شده و گفته است: برای حفظ جریان صادرات، طی نامه‌ای از معاون اول رییس جمهور خواستیم تا نسبت به ایجاد قرنطینه مرزی با همکاری وزارت امور خارجه، راه و شهرسازی و با ظارت سازمان بهداشت جهانی اقدام کنند.

وی افزود: قرنطینه برای رانندگان هم قابل اجراست. قطع صادرات خسارت جدی به اقتصاد ملی آن هم در ماه پایانی سال وارد می‌کند. این نامه در حالی ارسال شده که تاکنون دولت‌های ترکمنستان، افغانستان، کویت، ترکیه، پاکستان و ارمنستان مرزهای خود را با ایران بسته‌اند و دولت عراق نیز ورود و خروج اتباع ایرانی و عراقی را ممنوع کرده و رانندگان کامیون برای عبور از مرز نیز باید آزمایشات مربوط به بیماری کرونا را بدهند.

 

 

کد خبر 32455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =