نقش رایزنان بازرگانی در توسعه صادرات کالاهای ایرانی

رایزنان بازرگانی لازم است نقش فعالی در معرفی ظرفیت های صادراتی ایران و پذیرش سرمایه گذاری در حوزه های مختلف برای اتباع ایران در خارج از کشور و خارجی ها داشته باشند تا گام های موثری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از رایزنان بازرگانی در برخی از سفارت خانه های دولت جمهوری اسلامی ایران حضور دارند، منتها تعداد این رایزنان کاهش داشته است که در حال حاضر به دنبال راه حلی برای پر کردن جای خالی این رایزنان در سفارت خانه ها هستیم.

سجادی گفت: در همین راستا جلساتی بین سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه برگزار شده است که به امید خدا بتوانیم با همکاری اتاق های بازرگانی افراد واجد شرایط برای پر کردن جای خالی این رایزنان بازرگانی دولتی در سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور وجود دارد.

وی افزود: این رایزنان بازرگانی لازم است نقش فعالی در معرفی ظرفیت های صادراتی ایران و پذیرش سرمایه گذاری در حوزه های مختلف برای اتباع ایران در خارج از کشور و خارجی ها داشته باشند تا گام های موثری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

سجادی با اشاره به نقش پررنگ سفرا در معرفی ظرفیت های صارداتی ایران به جهان، گفت: سفرا و نمایندگان اتاق بازرگانی در خارج از کشور از گذشته نقش مهمی در معرفی ظرفیت های اقتصاد ایران داشته اند اما آنچه که امروز مطرح است این که بخش دولتی و خصوصی با همکاری یکدیگر افرادی را به عنوان رایزنان بازرگانی در نظر بگیرند تا برای کمک به توسعه صادرات محصولات ایرانی و جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران قدم بردارند.

کد خبر 32445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =