کاهش فاصله نرخ دلار در سامانه نیما و بازار سنا

فاصله بین نرخ دلار در سامانه نیما (بازار ثانویه) با بازار سنا در فاصله یک ماهه بین ۲۸ دی تا ۲۷ بهمن بازهم کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در حالی که میانگین اختلاف قیمت بین نرخ خرید هر دلار در سامانه نیما و بازار سنا در یک ماهه منتهی به 28 دی ماه یک هزار و 65 تومان بوده، این رقم برای میانگین یک ماهه منتهی به 27 بهمن، برابر با 533 تومان بوده است.

براین اساس میانگین خرید نرخ هر دلار آمریکا در سامانه نیما (بازار ثانویه) در فاصله یک ماهه 28 دی ماه تا 27 بهمن ماه 11هزار و 940 تومان بود که این نرخ تا روز 27 بهمن ماه به 13هزار و 208 تومان افزایش یافته است. 

همزمان این ارقام نشان می‌دهند که میانگین نرخ خرید هر دلار یک هزار و 268 تومان افزایش یافته است.

همچنین میانگین قیمت خرید هر دلار در بازار سنا در یک ماهه منتهی به 28 دی ماه 13هزار و 6 تومان بوده که در یک ماهه منتهی به 27 بهمن ماه به 13هزار و 742 تومان افزایش یافته است.

این ارقام نیز حکایت از رشد 736 تومانی نرخ هر دلار در یک ماهه مورد بررسی دارند.

با این حال کاهش فاصله قیمت خرید دلار بین بازار ثانویه و بازار سنا که محل خرید و فروش اسکناس است، خبر خوبی برای صادرکنندگانی است که ارز حاصل از صادرات خود را در این بازار به فروش می‌رسانند.

فاصله 2.3 میلیارد یورویی بین فروش و خرید ارز در سامانه نیما

همچنین در یک ماهه مورد اشاره 1.13 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات در بازار نیما به فروش رسید و مجموع ارز عرضه شده در این سامانه از ابتدای سال تا روز 28 بهمن ماه را به 14 میلیارد و 580 میلیون یورو رساند.

از مجموع 1.11 میلیارد یورویی فروخته شده در سامانه نیما، 1.11 میلیارد یورو برای واردات از صادرکنندگان خریداری شده است. براساس آمارهای موجود، از ابتدای سال تا روز 28 بهمن ماه در مجموع 12 میلیارد و 280 میلیون یورو ارز برای واردات از طریق سامانه نیما تامین شده است.

بدین ترتیب فاصله 2.3 میلیارد یورویی بین فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما و خرید آن برای واردات وجود دارد.

 

کد خبر 32424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =