توسعه ابزارهای مالی در گرو استقبال فعالان اقتصادی

حامد سلطانی نژاد معتقد است توسعه ابزارهای مالی در گرو استقبال فعالان حوزه صنعت از این ابزارهاست.

حامد سلطانی نژاد در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز گفت: فرصت تامین مالی با استفاده از ابزارهای جدیدی که در بورس طراحی شده برای همه تولید کنندگان وجود دارد.

 وی در ادامه افزود: استفاده از ابزار گواهی سپرده به عنوان یک ابزار تسریع کننده معاملات در مورد همه محصولات مورد معامله در بورس کالا استفاده می شود؛ لازم به ذکر است توسعه ابزارهای مالی در گرو استقبال فعالان حوزه صنعت از این ابزارهاست.

وی با اعلام اینکه همزمان با توسعه بازار نقد و گواهی سپرده، بازار مشتقه نیز با ابزار قرارداد آتی توسعه خواهد یافت، گفت: ابزارهای معاملاتی بورس کالا ابزار خوبی برای برای تشخیص به صرفه بودن یک فعالیت اقتصادی هستند.

به گفته مدیرعامل بورس کالا، کشف قیمت منصفانه و شفافیت از امتیازات استفاده از ابزارهای معاملاتی بورس کالاست. سلطانی نژاد گفت: گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی عرضه و تقاضا را در برابر یکدیگر قرارداده و طی این فرایند قیمت منصفانه کشف می شود.

 سلطانی نژاد در مورد قراردادهای بلند مدت و امتیاز استفاده از آن برای فعالین اقتصادی در حوزه بین المللی گفت: برای حفظ بازار و مشتری در سطح بین المللی لازم است همواره محصول در اختیار بازرگان باشد، خوشیختانه این زیرساخت در بورس کالای ایران فراهم است و در اختیار مشتریان قرار دارد.

این مقام مسئول از برنامه بورس کالا برای توسعه نظام انبارداری بورسی خبر داد و گفت: انبارهای لجستیک در سرایر کشور، امکان دسترسی آسان تولید کننده به بورس را فراهم می کند؛ بورس کالای ایران در این راستا به دنبال توسعه نظام انبارداری بورسی در کشور است.

 

کد خبر 32269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =