بازار متشكل ارزی در شرف راه اندازی

به گفته وزير امور اقتصادي و دارايي تمام اقدامات حاكميتي لازم براي ايجاد بازار متشكل معاملات ارز انجام شده است.

وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرد كه تمام اقدامات حاكميتي لازم براي ايجاد بازار متشكل معاملات ارز انجام شده است. 

به گزارش خبرنگار اگزیم نیو، فرهاد دژپسند رييس كل بانك مركزي نيز اعلام كرد، تمام اقدامات حقوقي و مقرراتي لازم  اين رابطه انجام شده است و كارهاي ديگر مسائل شركتي است كه آن هم در حال انجام است. 

 وزير اقتصاد درباره زمان اجراي حذف صفر از پول ملي نيز گفت: اين پيشنهاد در مسير كارشناسي است و دولت درباره آن تصميم خواهد گرفت؛ این موضوع نیز الزاماتي و پیش شرط هایی دارد تا بواسطه آن  در آینده درگیر مسائل حقوقي و قضايي نشویم. 

وي همچنين از اصلاح قانون ماليات مستقيم خبر داد و افزود: حتما بايد به گونه اي رفتار كنيم تا انگيزه هاي منفي ايجاد نشود.

وزير اقتصاد اظهار داشت: ما فعاليت هاي اختلال زاي فراواني داريم كه به واسطه آنها جاذبه هاي منفي ايجاد مي شود و منابع را به سمت خود مي برد. بايد با وضع ماليات موثر مانع از اين موضوع شويم. 

وي اختلاف آمار بازگشت ارز صادراتي وزارت اقتصاد با بانك مركزي را مربوط به زمان اعلام آن دانست و اعلام کرد اختلافی در این مورد وجود ندارد؛ دژپسند  بیان داشت: شايد آمار امروز بازگشت ارز صادراتي با ديروز متفاوت باشد. صادركنندگان واقعا تصميمات درستي گرفته اند تا ارز صادراتي خود را بازگردانند و هر روز يك عدد متفاوت در اين زمينه داريم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد کمیته ویژه افزایش سرمایه بانک‌ها بیان داشت: افزایش سرمایه بانک‌ها از مدت‌ها قبل یعنی اردیبهشت و خرداد مطرح بوده و وزارت اقتصاد در این رابطه پیشنهاد داده و اخیراً هم بانک مرکزی پیشنهاد خود را اعلام کرده و بر این اساس مقرر شد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با همکاری سازمان برنامه در رابطه با این موضوع هم‌اندیشی کنند و پیشنهاد خود را ارائه دهند.

وزیر اقتصاد در مورد شیوه بازپرداخت وام به تولیدکنندگان از محل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی تابع مقرراتی است که یا از طریق قانون مصوب شده و یا بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری شرایط توسط هیأت امنای صندوق تعیین شده است. بنابر این اگر اصلاحی قرار است در دستور کار هیأت امنا قرار گیرد، احتمالاً آن را اصلاح می‌کنیم اما تا زمانی که هیأت امنا آن را اصلاح کند، این موضوع به ستاد تسهیل دبیرخانه شورای گفت‌وگو موکول می‌شود تا موضوع را به وزارت صمت منتقل کند و ستاد تسهیل در آنجا فرصت و تنفسی را معین می‌کند تا در رابطه با آن هیأت امنای صندوق تصمیم بگیرند.

 دژپسندعملکرد هیئت مقررات‌زدایی را در یکسال گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت:عملکرد ما در یک سال گذشته در هیأت مقررات‌زدایی و رفع مقررات زاید خوب بوده و در بحث زمین هم مصوبه‌ای بیان شده  و به وزارت اقتصاد ابلاغ و بخش دیگر آن برای دولت فرستاده شده است.

 

 

کد خبر 32191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =