دلار ۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به نفع واردات نيست

رئیس مجمع واردات می‌گوید: برخی‌ها می‌گویند تعیین نرخ دلار ۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به نفع واردات است، در حالی که چنین نیست

رئیس مجمع واردات می‌گوید: برخی‌ها می‌گویند تعیین نرخ دلار 8 هزار و 500 تومانی به نفع واردات است، در حالی که چنین نیست. 

 بودجه سال ۹۹ امروز توسط دولت در حالی تقدیم مجلس شد که در بخشی از این لایحه درباره قیمت ارز نیمایی تعیین تکلیف شده است. حسن روحانی، رئیس جمهور در جمع نمایندگان مجلس به موضوع نرخ ارز پرداخت.

او درباره قیمت ارز در بودجه سال ۹۹ گفت که «در سال آینده برای کالاهای اساسی دلار ۴۲۰۰ تومانی را اختصاص داده‌ایم. برای کالای غیر اساسی ارز نیمایی با قیمت هشت هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس مجمع واردات در پاسخ به در پاسخ به این پرسش که تعیین نرخ دلار نیمایی با قیمت هشت هزار و ۵۰۰ تومان در بودجه سال آینده چه تاثیری در بخش اقتصاد دارد؟ به اگزیم‌نیوز گفت: برخی‌ها می‌گویند تعیین نرخ دلار 8 هزار و 500 تومانی به نفع واردات است، در حالی که چنین نیست.

علیرضا مناقبی همچنين با اشاره به اينكه رئیس بانک مرکزی در اظهاراتي عنوان كرده که هیچ دخالتی در سامانه نیما صورت نمی‌گیرد و قیمت‌ها کاملا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند، اظهار كرد: اما وقتی در بودجه عدد 8500 تومان تعیین شد این شک را ایجاد کرده که نرخ دستوری است. اگر این فرضیه درست باشد باید منتظر نرخ هاي ديگري در بازار باشیم. اما اگر از طریق عرضه و تقاضا باشد، پس دلار 8500 تومانی دور از ذهن است.

رئیس مجمع واردات افزود: «صنعت، صادرات و واردات» سه حوزه‌ای هستند که در بخش کلان اقتصاد همبستگی دارند، چنانچه یک کفه ترازو سنگین‌تر باشد و کفه دیگر سبک‌تر قطعا در بخش تولید اختلالاتی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس مجمع واردات افزود: قطعا اگر قرار باشد توجه‌ها از سمت وارادات کاسته شود در آینده شاهد تولید بی‌کیفیت کالاهای صنعتی هستیم. برای تولید کالاهای باکیفیت واردات و صادرات باید در یک کفه قرار گیرند و همسو با یکدیگر حرکت کنند.

اين فعال اقتصادي در بخش ديگري از صحبت هاي خود اين موضوع را مورد اشاره قرار داد كه متاسفانه یک عده قصد دارند تا صادرکنندگان و واردکنندگان را مقابل یکدیگر قرار دهند. در حالی که نباید چنین باشد.

بنابه اظهارات او،  بودجه 99 نیز دارای یکسری نواقص است که امیدواریم هر چه زودتر چالش آن برطرف شود.

کد خبر 32093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =