WTO و قانون بین‌المللی سرمایه‌گذاری: سیستم‌هایی همگرا

جورگن کرتز در این کتاب به صورت سیستماتیک دینامیک‌های پیچیده این پدیده همگرا را که کمتر درک می‌شود، کشف کرده است. کرتز به ارتباطات فزاینده بین تجارت بین‌الملل و قانون سرمایه‌گذاری می‌پردازد و چارچوب رام‌شونده را برای درک روابط عمیق بین آنها مطرح می‌کند. نویسنده همچنین تدبیری دقیق از تصمیم‌های قانونی سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده تمایز واضح بین افرادی است که درک پیچیده‌ای از تحلیل WTO دارند و آنهایی که ندارند

از آنجایی که فرآیندهای منطقه‌ای شدن و جهانی‌سازی تشدید شده، مقررات تجارت جهانی و قوانین اقتصادی در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی نیز افزایش می‌یابد. قوانین بین‌الملل مدرن برای حفاظت از تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی تقریبا همزمان ایجاد شده‌اند. در نخستین سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم، کشورها بر سر یک معاهده چندجانبه به منظور رفع موانع تجارت خارجی به توافق رسیدند و نیز وارد پیمان‌نامه‌های برای حافظت از سرمایه‌گذاری خارجی شدند. اما قوانین بین‌المللی از گذشته تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی را به دو شیوه متفاوت تنظیم کرده‌اند. این مسیرهای تکاملی مجزا به مغایرت‌هایی در شکل پیمان‌نامه‌ها، فرهنگ نهادها و تنظیم مناقشه‌ها منجر شده است. این مرزهای ضعیف با فرسایش ناگزیری که طی اواخر قرن 20 و اوایل قرن 21 ایجاد شد، بسیار متخلخل و غیرقابل دفاع شده‌اند. فاکتورهای قوی اقتصادی، قانونی و اجتماعی اکنون دو این دو سیستم را به هم نزدیک می‌کنند.

جورگن کرتز در این کتاب به صورت سیستماتیک دینامیک‌های پیچیده این پدیده همگرا را که کمتر درک می‌شود، کشف کرده است. کرتز به ارتباطات فزاینده بین تجارت بین‌الملل و قانون سرمایه‌گذاری می‌پردازد و چارچوب رام‌شونده را برای درک روابط عمیق بین آنها مطرح می‌کند. نویسنده همچنین تدبیری دقیق از تصمیم‌های قانونی سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده تمایز واضح بین افرادی است که درک پیچیده‌ای از تحلیل WTO دارند و آنهایی که ندارند. این کتاب همچنین ایده‌ها و احتمالات اصلاحی را ارائه می‌دهد و مجموعه دیدگاه‌های تئوریک و مدل‌های تعلیمی را در اختیار مذاکره‌کنندگان پیمان‌‌نامه‌ها و دیگر مقامات دولتی قرار می‌دهد. این دیدگاه‌ها و مدل‌ها می‌توانند بازیگران تجاری را در ایجاد سطحی پایدار و قابل توجهی از اشتراک بین دو سیستم قانونی تجارت راهنمایی کنند.

کتاب پروفسور کرتز تدبیری محرک و مهیج از حوزه‌ای معاصر است که اهمیت فزاینده‌ای دارد. دانش کامل او تاثیرگذار است و تحلیل و دیدگاه او هم اطلاعات زیادی در اختیار خواننده می‌گذارد و هم او را به چالش می‌کشد.

کد خبر 3162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =