تلاش بازارساز برای تعادل ارزی

قیمت دلار در بازار تهران روند کاهشی خود را همچنان ادامه می دهد با این حال در دو روز انتهایی هفته گذشته بار دیگر قیمت دلار افزایش یافته و به 11 هزار و 400 تومان رسید.

فعالان بازار می گویند برخی دست اندرکاران بازار ارز تلاش کردند تا در هفته گذشته از خبر گام چهارم هسته ای ایران به نفع خود استفاده کرده و بازارها را با نوسان روبرو سازند.

اما ذکر این نکته که طبق تجربه های تاریخی فصل پاییز زمان رشد قیمت ها در بازار ارز است باعث شد تا قیمت بالا برود.

با تمام این اوصاف قیمت هنوز زیر 11 هزار و 500 تومان است و اصلاحاتی که در قیمت دلار اتفاق می افتند غیرطبیعی نیستند زیرا با نزدیک شدن قیمت به 11 هزار تومان بار دیگر تقاضا تقویت شده و همین امر قیمت را بالا برده است.

طی هفته قبل قیمت دلار 1.5 درصد افزایش را تجربه کرده که این امر روی قیمت سکه و طلا نیز اثر گذاشته است بطوریکه ر همین دوره زمانی قیمت سکه 1.3 درصد رشد کرده است.

کارشناسان بازار اما معتقدند بازارساز به دنبال کنترل وضعیت بازار است لذا رشد قیمت ادامه دار نخواهد بود و قیمت ها بار دیگر روند کاهشی به خود خواهند گرفت.

به عقیده آنها بازارساز البته در تلاش نیست تا با تزریق زیاد ارز به بازار مسیر طبیعی آن را مختل کند اما با این حال در تلاش است تا مانع از رشد بی رویه قیمت و یا افت بی رویه آن شود.

بازار ساز در یک سال گذشته به خوبی توانسته از رشد بی رویه قیمت ارز در بازار جلوگیری کند و به نظر می رسد در این مسیر موفق عمل خواهد کرد.

کد خبر 30900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =