حمایت از صادرات و پرداخت یارانه نقدی به تولید و صادرات

بخش خصوصی از دولت می خواهد با تخصیص یارانه به بخش تولید و صادرات شرایط را برای بهبود تقاضا در کشور فراهم سازد

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، مسعود خوانساری در هفتمین نشست نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به موضوع کاهش ١٠ رتبه ای شاخص رقابت پذیری ایران در سال جاری پرداخت و گفت: پیش بینی های صندوق بین المللی پول از رشد منفی ۹.۵ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری خبر می دهد.

خوانساری نتیجه جبران کسری بودجه را با استفاده از اوراق مشارکت را کاهش ارزش پول ملی و جهش نرخ ارز در سه یا چهار سال آتی دانست و گفت: در انتظار گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان شهریور از شاخص حقوق مالکیت و رقابت پذیری به سر می بریم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره وضعیت تورم گفت: پیش بینی شده در سال ۹۸ با تورم ۳۸ درصدی، تورم ۲۹ درصدی در سال ۹۹ و همچنین تورم ۲۲.۷ درصدی در سال ۱۴۰۰ روبرو شویم،  احتمال می رود با رکود و تورم  برای امسال و سال آینده و کسری بودجه مواجه باشیم.

وی اتخاذ سیاست افزایش درآمد مالیاتی و توزیع اوراق مشارکت برای کسری بودجه را منجر به فشار روی بنگاه‌ها و شرکت‌های شناسنامه دار دانست و گفت: عرضه اوراق مشارکت باعث انتقال بدهی از امسال به سال بعد می شود که افزایش تورم را در پی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با ارائه دو راهکار برای تحریک تقاضا گفت: رفع مشکلات صادرکنندگان  و پرداخت یارانه نقدی به مردم می تواند از یک سو به تولید کمک کند و از سوی دیگر تقاضا را در داخل تحریک کرده و قدرت خرید را بالا می برد.

کد خبر 30837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =