اختیارات و امکانات گمرک متناسب با وظایف آن نیست

رئیس کل گمرک گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران بیشترین تکالیف را با کمترین اختیارات و اعتبارات انجام می‌دهد و کارکنان آن به ویژه در مرزها از حداقل امکانات رفاهی و معیشتی برخوردارند

رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران بیشترین تکالیف را با کمترین اختیارات و اعتبارات انجام می‌دهد و کارکنان آن به ویژه در مرزها از حداقل امکانات رفاهی و معیشتی برخوردارند.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مهدی میراشرفی در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه و در جمع کارکنان ارائه‌دهنده خدمت به زائران افزود: خوشا به حال آنهایی که با همت عالی به پیاده‌روی اربعین می‌روند و بعد هم کسانی که خالصانه به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گمرک جزو سازمان‌های دولتی مظلوم است، اظهارداشت: نقش نیروی انسانی در این سازمان بسیار پررنگ است، به همین دلیل باید برای تأمین امکانات، تجهیزات و معیشت آنها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

میراشرفی تصریح کرد: شاید با مکانیزه شدن بخش کشاورزی، یک دستگاه بتواند کار عده زیادی را انجام دهد، اما در سازمان‌هایی مثل گمرک امکان انجام این کار نیست.

رئیس کل گمرک ایران بر توجه ویژه کارکنان به اخلاق مداری، جوانمردی و آزادگی تأکید کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی قصد نمایان ساختن و پررنگ کردن شعار آزادگی را دارد و امیدوارم همه ما شعار "هیهات من الذله" را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده و هرگز زیر بار ظلم نرویم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت نقش گمرک در توسعه و تسهیل تجارت افزود: وقتی گمرک در کنار بحث تجارت و سازمان جهانی تجارت قرار گرفت و گفته شد که این سازمان (WTO) به دنبال اشاعه تجارت آزاد در دنیا است، اولین مسئله‌ای که مطرح شد این بود که درآمد گمرک کاهش خواهد یافت و گمرک با این تجارت آزاد، نقش خود را از دست می‌دهد، اما باید اعلام کنم که اتفاقا نقش گمرک پررنگ‌تر شده است.

میراشرفی با اشاره به نقش حاکمیتی گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: شاید بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات‌دهنده مثلاً گاز، آب، برق و یا مخابرات قابلیت و شرایط خصوصی شدن را داشته باشند، ولی گمرک تحت هیچ شرایطی خصوصی نمی‌شود و حاکمیتی باقی خواهد ماند که این مسئله نشان‌دهنده درجه اهمیت گمرک است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به آخرین تکنیک‌ها و روش‌های کاری در گمرکات جهان اضافه کرد: در حال حاضر دنیا از کنترل‌های ملموس و مزاحم به سمت کنترل‌های غیرملموس و غیرمزاحم حرکت می‌کند و در گمرک ایران هم این حرکت با بهره‌گیری از ابزارهای الکترونیکی در حال انجام است.

 

کد خبر 30801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =