یک مقام اتاق بازرگانی و صنعت آلمان با اشاره به زیان شرکت های آلمانی از تحریم های غرب علیه ایران گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باید در نهایت سرعت ممکن روابط اقتصادی خود با این کشور را احیا کنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام اتاق بازرگانی و صنعت آلمان گفت شرکت های آلمانی باید پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران در نهایت سرعت ممکن روابط اقتصادی خود با این کشور را احیا کنند.

ولکر دریر، رئیس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنعت آلمان افزود: بعد از عصر یخبندانی که بیش از 10 سال طول کشیده اکنون یک دیوار مهم در حال فروپاشی است.

انتظار می رود طی روزهای آینده توافق هسته ای بین ایران و گروه 5+1 به اجرا گذاشته شده و تحریم های اقتصادی غرب علیه این کشور برداشته شود.

آلمان پیش از اعمال تحریم ها علیه ایران بزرگترین شریک تجاری این کشور بود. با وضع تحریم ها شرکت های چینی، کره ای و سایر رقبای اقتصادی آلمان جای خالی شرکت ها و کالاهای آلمانی در ایران را پر کرده اند.

دریر افزود: «شرکت های آلمانی سهم مهمی از بازار ایران را از دست داده اند. ما باید در اسرع وقت روابط خود با ایران را احیا کنیم.»

اتاق بازرگانی و صنعت آلمان انتظار دارد صادرات آلمان به ایران در میان مدت دو برابر شده و به 5 میلیارد یورو برسد و در بلند مدت به 10 میلیارد یورو افزایش یابد.

کد خبر 3042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =