راه های جدید مبادلات بانکی برای ایران

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی عبدالناصر همتی با اشاره به عضویت اخیر ایران در اتحادیه اورآسیا،گفت: امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا می تواند به توسعه مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه کمک شایانی کند.

وی گفت: در جریان دیدار روسای جمهور ایران و روسیه، ضمن انجام مذاکرات بانکی، توسعه و ارتقای روابط بانکی دوکشور از موضوعات مهم دیدار بود.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: طرفین به سقوط تدریجی نقش دلار در روابط اقتصادی جهان بخاطر سیاست های آمریکا اشاره و بر انجام مبادلات تجاری بر مبنای پول ملی دو کشور تاکید کردند.

رییس کل بانک مرکزی همچنین در یادداشتی در فضای مجازی نوشت؛ امروز ۲۵شهریور، مذاکرات دوجانبه رؤسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه عمدتاً متمرکز بود بر نحوه گسترش روابط اقتصادی و تجاری و خصوصاً بانکی دوکشور.

 به گفته همتی تأکید بر بالا بردن حجم تجارت دوکشور و حل و فصل مسائل بانکی بویژه ارتباط بیشتر بین بانکهای مرکزی برای پیگیری افزایش مبادلات بر اساس پول ملی دوکشور که در حال حاضر بر اساس اعلام در حد ۳۴درصد می باشد.

وی ادامه داد: پیرو تأکید رؤسای جمهور دوکشور، موضوعات بانکی را با رئیس بانک مرکزی ترکیه در حاشیه مذاکرات، پی گرفتیم. الحمداله تفاهمات خوبی انجام شد.

همچنان، مقرر شد که همکاران بانک مرکزی بتوانند در دوره های آموزشی بانک مرکزی ترکیه برای کسب مهارت بیشتر در عملیات بازار باز شرکت کنند. ترکیه سالهاست که سیاست پولی خود را برای هدف گذاری و کنترل تورم، ازطریق عملیات بازار باز و کنترل نرخ سود کوتاه مدت بانکی،اعمال می‌کند.

کد خبر 28597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =