سود بازرگانی حبوبات و چای صفر شد

رحمانی اعلام کرد با صفر شدن سود بازرگانی برخی اقلام وارداتی، قیمت این کالا‌ها در بازار شکسته خواهد شد

رضا رحمانی در حاشیه نشست هیئت دولت با اشاره به افزایش بی رویه قیمت برخی از کالا‌ها نظیر حبوبات و چای خشک در هفته‌های اخیر افزود: از آنجا که ارز مرجع تخصیصی به واردات این کالا‌ها تغییر کرده بود این مسئله موجب افزایش قیمت بی رویه آن‌ها در بازار شده بود به همین دلیل امروز پیشنهادی به هیئت دولت ارائه کردیم و تصمیم گرفته شد سود بازرگانی این کالا‌ها صفر شود تا وارداتی که انجام می‌شود به قیمت مناسب تری به دست مردم برسد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با این تصمیم قیمت‌های کاذب این اقلام شکسته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ماندن تعدادی از خودرو‌های وارداتی در گمرکات کشور هم گفت: خودرو‌هایی که امروز در گمرک مانده اند تعداد معدودی است که مشکلاتی نظیر حکم قضایی یا پرونده مفتوح در دادگاه‌ها دارد و خودرویی که موانع قانونی نداشته باشد در گمرک نمانده است.

رحمانی با بیان این که حدود ۱۳ هزار خودرو در گمرکات کشور مانده بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها ترخیص شده است، افزود: به هر حال براساس قوانین خودرو‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی، خودرو‌های امریکایی و برخی خودرو‌ها که ضوابط فنی مورد تأیید ما را نداشته باشند نمی‌توانند از گمرک ترخیص شود.

وی همچنین خبر آزادسازی واردات خودرو در مناطق آزاد را تأیید نکرد و گفت: براساس مصوبه دولت همچنان ثبت سفارش و واردات خودرو ممنوع است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تغییرات در مدیریت شرکت ایران خودرو افزود: پیش از ما هیئت مدیره ایران خودرو این تصمیم را گرفته بود و ما نیز از آن حمایت کردیم و امیدواریم این تغییرات فصل جدیدی در فعالیت‌های خودروسازی ایران خودرو آغاز کند و اصلاحاتی که مدنظر ما بوده و همیشه در رسانه‌ها آن را مطرح کرده ایم آغاز شود.

کد خبر 28542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =