۱۸ درصد صنعت کشور متعلق به صنایع غذایی است

زرندی اعلام کرد حدود ۱۸ درصد صنعت کشور را صنایع غذایی تشکیل می دهند و ما در این صنعت باید بسوی برند سازی حرکت کنیم

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های بزرگ باید زمینه ورود استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان را فراهم آورند.

به گزارش شاتا، سعید زرندی در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش ‌بنیان و استارت‌‌آپ‌‌های صنعت غذایی افزود: مشکلات برخی تولید کنندگان خصوصا در بخش بازار، با ایده های نو و خلاقانه قابل حل است و باید به بانگاه باز فرصت را به شرکت‌‌های دانش ‌بنیان داد.

معاون طرح و برنامه افزود: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره ارزش محصولات غذایی می‌تواند یک تحول جدی باشد .

وی گفت: از سال 2011 موضوع انقلاب چهارم صنعتی وارد ادبیات اقتصادی دنیا شد و از سال 2016 بطور جدی کشورهای مختلف به این موضوع ورود کردند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد : اگر به انقلاب چهارم صنعتی که موضوعاتی همچون، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و... وارد نشویم قطعا در آینده در رقابت های خارجی ناموفق خواهیم بود.

زرندی گفت: ظرفیت استفاده از موج انقلاب چهارم در سه بعد حاکمیت، جامعه و کسب و کار ها قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: در بخش حاکمیت باید سیاست گذاری ها و قوانین با توجه به این موج جدید انجام شود .

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: در بخش کسب و کار هم باید فعالان تولید خود را با این تحولات هم راستا نمایند تا از گردونه رقابت خارج نشوند.

زرندی گفت: در برنامه ها وسیاست های وزارت صنعت،معدن و تجارت به این مقوله توجه شده و آن را دنبال می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت صنایع غذایی اشاره کرد و افزود: صنایع غذایی به دلیل ظرفیت ها و زمینه های داخلی، بازار مناسب کشور و قابلیتهای خوب صادراتی به کشورهای منطقه، صنایع غذایی را جزو مزیت‌های کشور کرده است.

معاون طرح و برنامه گفت: حدود 18 درصد صنعت کشور را صنایع غذایی تشکیل می دهند و ما در این صنعت باید بسوی برند سازی حرکت کنیم.

وی دیگر ویژگی صنایع غذایی را صادرات غذای حلال ذکر کرد و گفت: در زمینه غذای حلال در منطقه و حتی آسیا می توانیم جایگاه خوبی پیدا کنیم.

زرندی گفت: با نگاهی به 5 قلم اصلی واردات می بینیم محصولات غذایی حجم بالای را به خود اختصاص داده است، لذا باید در این زمینه فعالانه تر عمل کرد.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: شرکت های بزرگ صنایع غذایی نیاز های خود را در بخش تولید و تجارت اعلام کنند تا با همکاری شرکتهای دانش بنیان آن را حل کنند.

کد خبر 28513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =