راه‌اندازی دو سامانه جدید الکترونیکی در گمرک طی روزهای آینده

میراشرفی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع دو سامانه جدید گمرکی در قالب گمرک هوشمند خبر داد

رییس کل گمرک کشور که در معیت وزیر امور اقتصادی و دارایی از بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ دیدن می‌کرد طی گفت‌وگویی با نشریه گمرک گفت: شبکه پیام‌رسان گمرک که یک شبکه بومی و ملی و داخلی است به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و همه ذی‌نفعان و کارکنان گمرک می‌توانند با هزینه‌ای بسیار اندک و تقریباً رایگان از خدمات الکترونیکی این شبکه اجتماعی بهره‌مند شوند.

مهدی میراشرفی افزود: امیدواریم ماحصل این پیام‌رسان داخلی به صورت داشبور الکترونیکی برای مدیران و کارشناسان و سایر ذی‌نفعان مورد بهره‌برداری قرار گیرد و حتی تصمیم‌گیران بزرگ در عرصه تجارت و اقتصاد نیز بتوانند از مواهب این پیام‌رسان استفاده کنند.

رئیس کل گمرک ایران همچنین با اشاره به فراگیر شدن سیستم RFID (ردیابی کالا از طریق امواج رادیویی) که در برنامه توسعه مکانیزاسیون گمرک قرار دارد، اظهارداشت: علاوه بر این سیستم سامانه گمرک موبایلی نیز یکی دیگر از خدمات گمرکی است که زمینه اجرایی شدن آن فراهم شده و در آینده نه‌چندان دور به بهره‌برداری می‌رسد.

میراشرفی تصریح کرد: با شروع به کار این سامانه دیگر نیازی به این نیست که فرد پشت کامپیوتر خود بنشیند و اقدام به برقراری ارتباط با گمرک نماید، بلکه در هر جا که هست حتی در اتوبوس، مترو و محل کار که موبایل آنتن بدهد می‌تواند از طریق تلفن همراه وارد سامانه جامع گمرکی شود و خدمات تحت وب گمرک را دریافت کند.

میراشرفی افزود: با آغاز به کار سامانه گمرک موبایلی، زیرسامانه‌های مورد نیاز نیز به تدریج به آن اضافه خواهد شد.

کد خبر 28309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =