اعطای ۸۵ درصد تسهیلات به بخش صنعت کرمانشاه

فرزاد سلطانی مقدم گفت: به طور ميانگين ۱۲% از تسهيلات اعطايي شعبه به بخش كشاورزي و صنايع تبديلي، ۸۵% به بخش صنعت و مابقي به ساير بخشها اختصاص يافته است .

فرزاد سلطانی مقدم در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز اعلام کرد: اين شعبه از ابتداي سال 1394 تاكنون در راستاي حمايت از صادرات غيرنفتي كشور، تسهيلات صادراتي معادل 6 میلیون و 422 هزار و 267 میلیون ریال، تسهيلات ارزي و ريالي کرده و به طور ميانگين 12% از تسهيلات اعطايي شعبه به بخش كشاورزي و صنايع تبديلي، 85% به بخش صنعت و مابقي به ساير بخشها اختصاص يافته است .

سلطانی مقدم با ذکر این نکته که بيش از 50% صادرات كشور به عراق از طريق بازارچه هاي مرزي استان كرمانشاه بخصوص بازارچه و مرز رسمي پرويز خان صورت مي گيرد، یادآور شد: تجارت با كشور عراق 90% صادرات استان را به خود اختصاص داده و 10% باقي مانده مربوط به كشورهاي  امارات متحده،هندوستان، پاكستان، آلمان، ايتاليا، آمريكا و كانادا  است.

رئیس شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات  در خصوص عملکرد این شعبه از بدو تاسیس گفت: شعبه کرمانشاه در طول سالهای فعالیت خود در حوزه جذب مشتريان جديد و ارائه خدمات بانكي به طيف وسيعي از فعالان اقتصادي استان، رشد و توسعه چشمگيري داشته است.

 وی عمده طرح هايي كه در سنوات گذشته در راستاي حمايت از صادرات غيرنفتي در استان از طریق بانک توسعه صادرات تامين مالي شده اند را برشمرد و گفت: طرح ايجاد و تهيه و بسته بندي آب آشاميدني روژين تاك، طرح ايجاد مجتمع فرهنگي كركوك در شهر سليمانيه عراق (درقالب صادرات خدمات فني - مهندسي)، طرح توسعه ماشين آلات فرآوري، تهيه و بسته بندي گوجه فرنگي روژين تاك و طرح توسعه شركت صنايع سيمان غرب از مهمترین طرح هایی است که توسط بانک توسعه صادرات تامین مالی شده اند.

 فرزاد سلطانی مقدم افزود:  همچنین بانک در پروژه انتقال برق از كرمانشاه به دياله عراق، طرح توسعه شركت كشت و صنعت روژين تاك به منظور توليد رب اسپتيك 9.600 تن در سال (معادل 1.000 تن گوجه فرنگي در روز) به سرمايه ارزي معادل 2 میلیون و 105 هزار و 250 یورو و سرمايه ريالي معادل 10 میلیارد و 897 میلیون ریال  و مرحله سوم طرح احداث كارخانه توليد آب آشاميدني و ظروف بسته بندي 28 میلیون  بطری 5/1 ليتري و 36 بطری 5/0 ليتري كشت و صنعت روژين تاك با سرمايه ارزي 4 میلیون و 170 هزار و 238 یو رو و سرمايه ريالي 31 میلیارد و 363 میلیون ریال، نقش تامین مالی را به عهده داشته است.  

 رئیس شعبه کرمانشاه بانک توسعه صادرات در ادامه طرح هاي مصوب و در دست انجام بانک را معرفی کرد و گفت: طرح توسعه فاز دوم شركت صنايع پتروشيمي كرمانشاه به مبلغ 287 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملي ايران، با تامين مالي بانك توسعه صادرات در حال انجام است؛  با راه اندازی اين شركت ساليانه نزديك به 700 هزار تن اوره به ارزش بيش از 250 ميليون دلار توليد و صادر  و به طور مستقيم برای هزار نفر شغل ایجاد می شود و هزاران نفر دیگر در بخش هاي مختلف كشاورزي، حمل و نقل و ... به طور غيرمستقيم فراهم مي گردد.

 وی در ادامه طرح از توسعه شركت توسعه صنايع چاپ و بسته بندي  به مبلغ 200 میلیارد ریال و طرح توسعه شركت اورامان غرب به مبلغ  30 میلیارد ریال نام برد و گفت: طرح های یاد شده از محل منابع بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی شده اند.

سلطانی مقدم با بیان اینکه نزدیک به هفتاد درصد از صادرکنندگان استان جزو مشتریان بانک توسعه صادرات هستند گفت: صادرکنندگان مطرح و نمونه کشوری از مشتریان شعبه کرمانشاه هستند و برنامه ریزی مدونی برای جذب مشتریان جدید در سال جاری داریم.

وی از ارتقا رتبه شعبه از درجه 2 به 1 در سال جاری خبر داد و گفت: با پي گيري هاي مکرر مديريت محترم امور شعب و بازاريابي و موافقت هيات مديره محترم بانک، شعبه کرمانشاه از درجه 2 به درجه 1 ارتقا يافته و اين تغيير قطعا موجب بروز تغييرات مثبتي در چارت سازماني ، سقف هاي تصميم گيري و مزاياي کارمندي خواهد داشت.

 

 

کد خبر 28265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =