تردد کشتی های خارجی در آب های ایران به صورت عادی ادامه دارد

تمام شرکت های بزرگ کشتیرانی خارجی به آب‌های ایران تردد دارند و روند فعالیت بنادر ایران به صورت عادی و به روال سابق در جریان است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: تمام شرکت های بزرگ کشتیرانی خارجی به آب‌های ایران تردد دارند و روند فعالیت بنادر ایران به صورت عادی و به روال سابق در جریان است.

«محمد راستاد» در حاشیه مراسم روز جهانی هیدروگرافی که در سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیر تحولات اخیر بر وضعیت کشتیرانی در منطقه، گفت: فعالیت کشتیرانی تجاری و بنادر بازرگانی کشور به روال سابق ادامه دارد.

وی گفت: در زمینه واردات غیر نفتی رشد بالغ بر ١٥ درصدی را داشتیم. البته صادرات غیر نفتی ایران از نظر وزنی حدود دو برابر واردات غیر نفتی است و از ابتدای سال جاری تاکنون١٣ میلیون تن صادرات غیر نفتی داشتیم.

راستاد ادامه داد: روند فعالیت ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران و تحت مالکیت شرکت‌های ایرانی نیز روند بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها نمی تواند ایران را از مبادلات دریایی محروم کند، گفت: ظرفیت های دریایی ایران تحریم ها راخنثی می کند. کما اینکه در سال گذشته توانستیم بیش از ١٣٥ میلیون تن در بنادر تجاری و در مجموع ٢٦٥ میلیون تن مراوده دریایی داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به میزان فعالیت های بنادر ایران در سه ماه نخست سال جاری در باقی سال روند عادی فعالیت های ایران در حوزه کشتیرانی و بنادر ادامه دارد؛ حتی اگر اقدام جدیدی در حوزه بنادر ایران انجام نشود.

وی در خصوص اینکه آیا بعد از حمله به نفتکش ها واکنش منفی از سوی شرکت های کشتیرانی خارجی داشتیم، گفت: تاکنون از سوی کشتیرانی های مختلف خارجی تصمیمی مبنی بر ممانعت از حضور در آب های ایران اعلام نشده است.

کد خبر 28234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =