دلار فعلا کاهشی است

بررسی های بازار ارز نشان می دهد کاهش نسبی تهدیدها و بازگشت آرام ثبات به خاورمیانه و برخی سیگنال های مثبت از طرف آمریکا باعث کاهش قیمت دلار شده است

قیمت دلار در بازار تهران همچنان روند نزولی دارد. بررسی اگزیم نیوز از بازار ارز نشان می دهد قیمت دلار در بازار تهران تا این لحظه به حدود 13 هزار و 150 تومان رسیده و حتی قیمت خرید از این رقم در حدود 100 تومان کمتر است.

فعالان بازار می گویند بانک مرکزی نقش مهمی در تعادل قیمت ارز در شرایط کنونی ایفا می کند. به عقیده آنها بازار هم اکنون در وضعیت حساسی قرار دارد زیرا خبرهای مثبت و منفی به یک میزان روی آن اثر می گذارند و این موضوع باعث می شود بازار سردرگم شود اما بازارساز با حضور عاقلانه در بازار مانع از هدایت بازار به هر دو سمت به صورت روانی شده است.

بانک مرکزی در حال حاضر با تزریق ارز بهع بازار اجازه رشد قیمت را به آن نمی دهد و با توجه به خبرهای شنیده شده از کاهش تهدیدهای لفظی آمریکا علیه ایران تقاضا نیز در این بازار کاهش یافته است.

به نظر می رسد فعالان این حوزه که سفته بازی می کردند ترجیه می دهند تا دقایق آخر منتظر بمانند اما شاید این انتظار به نفع آنان نباشد و قیمت بشکند که در این صورت کاهش ارز مانند سقوط بهمن آنها را در بر خواهد گرفت.

در این رابطه یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس علت اصلی روند کاهشی نرخ دلار را به مسائل سیاسی مرتبط دانست.

حمید گرمابی در این ارتباط با اشاره به این که روند کاهشی دلار همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: قیمت دلار در بدترین حالت ثابت می ماند و بعید به نظر می رسد که افزایش داشته باشد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که شرایط سیاسی و اقتصادی کشور با ثبات باشد، روند کاهشی ادامه دارد، از سوی دیگر تنش های بین المللی و منطقه ای تعدیل شده است و از شدت فشارهای بیرونی بر اقتصاد کشور کاسته شده است.

به گفته وی با تلاش هایی که در سطح دنیا صورت گرفته است، تنش های منطقه ای و بین المللی علیه ایران کاهش یافته است و همین تعدیل تنش تاثیر مستقیمی بر کاهش نرخ ارز داشته است.

کد خبر 28223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =