در خواست مجوز فروش نفت از آمریکا معادل هزینه تامین واردات دارو

فریال مستوفی گفت: با وجود خارج بودن اقلام بشردوستانه از لیست تحریم ها اما برای واردات موادغذایی و دارویی مشکل داریم.

فریال مستوفی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز در خصوص اعمال فشار بر آمریکا برای اجرای تعهدات انسان دوستانه و  عدم تحریم غذا و دارو گفت: مشکل اصلی برای جذب سرمایه گذاری، موضوع نقل و انتقالات مالی است و با وجود خارج بودن اقلام بشردوستانه از لیست تحریم ها اما برای واردات موادغذایی و دارویی مشکل داریم.

وی بر لزوم تشکیل یک بانک برای نقل و انتقالات مالی در حوزه غذا و دارو تاکید کرد و گفت: در این رابطه دوبار با مدیرعامل اینستکس جلسه داشتم و بر تشکیل یک بانک برای واردات اقلام بشردوستانه تاکید کردم.

مستوفی اظهار داشت: علی رغم اعلام آمریکا مبنی بر مجاز بودن واردات غذا و دارو، هیچ بانکی کارگزاری این جریان را نمی پذیرد و هنوز در این بخش نگرانی ها برای اعمال جریمه در سیستم بانکی بین المللی دیده می شود و ضروریست که اوفک در این جریان ورود کرده و مجوزی برای شروع فعالیت به بانک ها بدهد.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: به هر حال از یک نقطه باید این کار شروع شود و هم ما و هم  بانک مربوطه به آمریکا برای اعطای مجوز اوفک فشار بیاورد.

وی گفت: در جلسات انجام شده با رئیس اینستکس به طور خاص به مساله دارو اشاره شد؛ با توجه به اینکه ایران سالانه  3.5 تا 4 میلیون دلار واردات دارو دارد؛ آمریکا می بایست موجوز صادرات نفت به همین میزان را به ایران بدهد و این پول می تواند محل تامین نیاز دارویی کشور باشد.

فریال مستوفی در خصوص فرصت جذب سرمایه گذاری در مکران و چابهار گفت: از آنجاییکه بر اساس قراردادهای همکاری انجان شده، ، قدری از فشار تحریم ها از این ناحیه برداشته شده و به همین دلیل تمرکز ما برای جذب سرمایه گذاری بر این ناحیه است.

 رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: در دیدار با مدیر عامل مناطق آزاد چابهار، پروژه هایی برای جذب سرمایه گذاری به ما معرفی شده که در حال فیلتر  و بررسی آن ها هستیم تا بتوانیم از آنها بعنوان ظرفیت پیشنهادی در مجامع و نشست های جذب سرمایه گذاری استفاده کنیم.

به  گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز  به نقل از مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نزدیک به  ۹۸۲ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ سرمایه گذاری داخلی را در بخش‌های مختلف منطقه آزاد چابهار انجام شده است.

عبدالرحیم کردی چندی پیش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: منطقه آزاد چابهار موقعیت راهبردی مناسبی در منطقه دارد و کشور‌های مختلف برای سرمایه گذاری در آن تمایل دارند و برای توسعه تجارت و انجام بهتر فعالیت‌های اقتصادی به دنبال کوتاه کردن مسیر، هزینه حمل و نقل و ترانزیت هستیم و زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی نیز در حال آماده شدن است.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز منطقه آزاد چابهار ظرفیت های بی نظیری در حوزه  صنایع سنگین مانند پتروشیمی، فولاد، شیلات و مواد غذایی برای سرمایه‌گذاری کشور‌های همسایه  فراهم کرده است بر اساس امار منتشر شده سه هزار شرکت در این منطقه ثبت شده که از این تعداد ۳۳۰ شرکت خارجی از ۱۵ کشور دنیا است.

 

کد خبر 28212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =