یارانه نقدی بجای ارز ترجیحی

خوانساری گفت بهتر است منابع حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی را به یارانه نقدی تبدیل کنیم تا سود آن به جیب مردم برود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر منابع حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی را به یارانه نقدی تبدیل کنیم سود آن به جیب مردم می‌رود.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، مسعود خوانساری افزود: اگر بتوان ارز ۴۲۰۰ تومانی را به همه داد، مشکلی نیست اما وقتی ترجیحی را به وجود می‌آورید در درجه اول اشکال اینجا شکل می‌گیرد که این ارز ۴۲۰۰ تومانی را به چه کسی می‌خواهید بدهید. این مساله هم در دستگاه دولتی و هم در بخش خصوصی فساد ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: جنس را با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان وارد می‌کنید اما در داخل به علت اینکه سیستم توزیع درستی وجود ندارد، کالا با قیمت حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومان به دست مردم نمی‌رسد.، مانند کاغذ که با یارانه وارد شد اما حتی بیشتر از نرخ ارز آزاد توزیع می‌شود. بنابراین هدررفت کنونی نه در جیب مردم و مستضعفان می‌رود و نه در جیب دولت.

خوانساری گفت: با توجه به حجم فساد و قاچاق موجود، توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست افراد و اشخاص خاص می‌رسد و حتی اگر مابه‌التفاوت را به طور یکسان بین همه افراد جامعه توزیع کنند، به عدالت نزدیک‌تر است.

وی افزود: شناسایی افراد کم‌درآمد و نیازمند سخت نیست و دولت شش سال فرصت داشته است که این کار را انجام بدهد. اکنون هم می‌تواند این کار را انجام دهد و حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، با یارانه نقدی از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کند.

کد خبر 28080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =