تقویت رایزنان اقتصادی در شرایط تحریم

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است رایزنان اقتصادی فرمانداران و سرداران خط مقدم صادرات و مبادلات تجاری هستند اما متأسفانه در شرایط فعلی عملکرد مناسبی ندارند

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است رایزنان اقتصادی فرمانداران و سرداران خط مقدم صادرات و مبادلات تجاری هستند اما متأسفانه در شرایط فعلی عملکرد مناسبی ندارند.

سیدجواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره عملکرد رایزنان اقتصادی، گفت: رایزنان اقتصادی فرمانداران و سرداران خط مقدم صادرات و مبادلات تجاری و اقتصادی هستند اما متأسفانه در شرایط فعلی خواب بوده و عملکرد مناسبی ندارند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که تحریم‌های نفتی علیه ایران اعمال می‌شود رایزنان اقتصادی باید با جدیتی بیش از گذشته برای برقراری مبادلات تجاری و دور زدن تحریم‌ها تلاش کنند تا صادرات غیرنفتی و واردات کالاهای اساسی افزایش پیدا کند.

برای بهبود عملکرد رایزنان اقتصادی در وهله نخست باید افراد متخصص و متبحر برای این امر استفاده شود از سوی دیگر هر دو ماه یکبار عملکرد و بازدهی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورتی که نتیجه کار آنها مناسب نبود با افراد توانمند جایگزین شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رایزنان اقتصادی عملکرد ضعیف دارند، خاطرنشان کرد: برای بهبود عملکرد رایزنان اقتصادی در وهله نخست باید افراد متخصص و متبحر برای این امر استفاده شود از سوی دیگر هر دو ماه یکبار عملکرد و بازدهی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورتی که نتیجه کار آنها مناسب نبود با افراد توانمند جایگزین شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رایزن‌های اقتصادی باید ظرفیت تمامی کشورها را به درستی شناسایی کرده و نیاز بازار هدف را تشخیص دهند تا از این طریق بتوانند سایر کشورها را به مبادله اقتصادی با ایران ترغیب کنند.

حسینی‌کیا ادامه داد: تهاتر کالا، افزایش صادرات و گسترش مبادلات تجاری در گرو عملکرد مناسب رایزن اقتصادی هر کشور است. باید از ظرفیت فروشگاه‌های کوچک اروپایی و همسایه برای صادارت استفاده کرد چراکه این فروشگاه‌ها مراوده‌ای با آمریکا ندارند و می‌توانند از یک سو بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی باشند و از سوی دیگر نیاز بازار داخلی را از طریق آنها تامین کرد.

 

کد خبر 28016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =