بازگشت ۹۰۰ بنگاه غیرفعال به صحنه تولید در سال ۹۷

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک با حضور در یک برنامه خبری اعلام کرد سال ۹۷ رقمی در حدود ۹۰۰ بنگاه تولیدی غیرفعال به چرخه تولیدی کشور برگشته اند که این تعداد توانسته اند در حدود ۳۱ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک با حضور در یک برنامه خبری اعلام کرد سال 97 رقمی در حدود 900 بنگاه تولیدی غیرفعال به چرخه تولیدی کشور برگشته اند که این تعداد توانسته اند در حدود 31 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کنند.

این در حالی است که در همین سال 2 هزار و 377 بنگاه پروانه بهره برداری دریافت کردند که اکنون می توانند 876 هزار شغل جدید را به مدار اشتغال تزریق کنند.

محمدعلی عزیزی در عین حال با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای سال جاری صورت گرفته اظهار امیدواری کرد چیزی در حدود 19 هزار واحد صنعتی غیرفعال امسال به چرخه باز خواهند گشت که این موضوع نشان می دهد با تمام مشکلاتی که در حوزه اقتصادی در کشور وجود دارد اما دولت برای تحقق شعار سال برنامه ریزی های خوبی در دستور کار دارد.  

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران هم در این رابطه گفت: برای رونق و افزایش توان تولید علاوه بر توجه به عرضه و تقاضا و برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت باید از شعار و سخنرانی بگذریم و اقدام عملی انجام دهیم. حسین سلاح ورزی افزود: برای رونق تولید باید دخالت در بازارها و مقررات فضای کسب و کار اصلاح شود.

همچنین معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: 43 هزار و 458 واحد تولیدی در 811 شهرک و نواحی صنعتی کشور پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که در صورت فعالیت همه آنها 876 هزار نفر مشغول به کار می شوند.

وی گفت: از مجموع واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی شش هزار و 469 واحد با ظرفیت بالای 70 درصد فعالیت می کنند، 12 هزار و 533 واحد ظرفیت تولید 50 تا 70 درصد دارند و بیش از 13 هزار واحد با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعال هستند.

عزیزمحمدی گفت: پارسال واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرک های صنعتی سه میلیارد و 750 میلیون دلار به 15 کشور همسایه صادرات داشتند. وی افزود: برای انتقال فناوری های نوین به واحدهای صنعتی با آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده ایم.

عزیزمحمدی گفت: 300 شرکت دانش بنیان هم اکنون در شهرک های صنعتی کشور فعال هستند.

به گزارش اگزیم نیوز معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این برنامه گفت: برای رونق تولید باید فرصت های جدید سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به سرمایه گذاران معرفی شود.

فرشاد مقیمی افزود: ظرفیت و پتانسیل های بسیار مناسبی در صنعت غذا، پوشاک، کیف و کفش در کشور وجود دارد.

وی گفت: برای رونق تولید باید تقسیم کار ملی صورت گیرد و علاوه بر قانون گذاری، مقررات جدید تدوین و بازنگری شود.

کد خبر 26786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =