بازنگری چین در سرمایه‌گذاری خارجی در آستانه پایان جنگ تجاری با آمریکا

پیش‌نویس قانون سرمایه‌گذاری خارجی جدید، تسلیم «کنگره ملی خلق» خواهد شد تا تصویب آن در اواسط مارس بررسی شود

به گزارش وب‌سایت خبری money control، نزدیک شدن چین و آمریکا به حصول یک توافق تجاری، به صعود بازارهای سهام در اروپا و آسیا منجر شد. در پی این اتفاق، چین در آستانه تصویب یک قانون سرمایه‌گذاری خارجی جدید است تا بتواند در برابر تقاضاهای رییس جمهور آمریکا در مورد انتقال تکنولوژی و دارایی‌های فکری، برای پایان دادن به جنگ تجاری، واکنش نشان دهد.  

آمریکا و چین از سال گذشته و در پی اقدام دونالد ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه‌های تجاری سنگین بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از چین، درگیر یک جنگ تجاری تمام عیار شدند؛ اقدامی که نگرانی‌های زیادی را در مورد وقوع یک جنگ تجاری جهانی برانگیخت. چین در واکنش به این اتفاق، اقدامات تلافی‌جویانه‌ای در مورد میلیاردها دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا انجام داد.

پیش‌نویس قانون سرمایه‌گذاری خارجی جدید، تسلیم «کنگره ملی خلق» خواهد شد تا تصویب آن در اواسط مارس بررسی شود.  

مقامات چینی در پاسخ به چرایی فوریت تصویب چنین قانونی گفته‌اند منافع چین و آمریکا عمیقا به هم پیوند خورده و تقابل دو کشور به نفع هیچ کس نیست.

قانون سرمایه‌گذاری خارجی جدید در صورت تصویب، یک نوآوری در نظام قانونی سرمایه‌گذاری چین خواهد بود و بر اساس آن، برخی صنایع در لیست ممنوعیت یا محدودیت سرمایه‌گذاری خارجی قرار می‌گیرند. در صنایعی که در این لیست نیستند، سرمایه‌گذاری خارجی آزاد است و با شرکت‌های داخلی و خارجی به طور مشابه برخورد می‌شود.

تصویب این قانون می‌تواند تغییری بنیادین در نظام مدیریت سرمایه‌گذاری چین ایجاد کند و محیطی شفاف و قابل پیش‌بینی برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

کد خبر 26666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =