کارگاه آموزشی بلاک چین و ارز دیجیتال

گروه راهبران اقتصادی آرمان ، عصر سه شنبه ۲۲ آبان ماه، کارگاه آموزشی تحت عنوان بلاک چین و ارز دیجیتال، با هدف بررسی ساختار بلاک چین و صنعت مالی، ریسک ها، بیت کوین و عرضه اولیه سکه ico برگزار کرد.

گروه راهبران اقتصادی آرمان ، عصر سه شنبه ۲۲ آبان ماه، کارگاه آموزشی تحت عنوان بلاک چین و ارز دیجیتال، با هدف بررسی ساختار بلاک چین و صنعت مالی، ریسک ها، بیت کوین و عرضه اولیه سکه ico برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، کارشناس این گارگاه، حمیدرضا توسلی، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری اطلاعات آرمان در آغاز  به بررسی فرایند انتقال وجه در دنیا پرداخت و گفت:بلاک چین مکانیزمی است که در غیاب نهاد ثالث، اعتماد لازم جهت انجام یک تراکنش مالی برای ذینفعان تراکنش ایجاد می نماید.
توسلی در ادامه به ابعاد مختلف انتقال مالی بر بستر وب پرداخت و  با اشاره به کارکردهای متنوع بلاک چین گفت: بلاک چین در سیستم های بانکداری و پرداخت، امنیت سایبری، مدیریت زنجیره تامین، موسیقی آنلاین، شبکه و اینترنت اشیاء، بیمه، حمل و نقل خصوصی و رانندگی اشتراکی، ذخیره سازی ابری، امورخیریه، رای گیری الکترونیک، دولت ها، مزایای عمومی، مراقبت های بهداشتی، مدیریت انرژی، جذب سرمایه جمعی، خرده فروشی و مشاوره املاک کاربردهای مهمی دارد.
این کارشناس فن آوری اطلاعات اظهار داشت:  هرچند فن آوری اطلاعات  دستاورد های بسیاری جهت توسعه  کسب وکار بهمراه آورده اما لزوما ایجاد اعتماد را به دنبال نداشته که  بلاک چین می تواند با ظرفیت های متنوع خود، این وضعیت را بهبودبخشد.
حمیدرضا توسلی بر ضرورت تدوین مقررات در حوزه بلاک چین خصوصا در خصوص ارز رمز هاتاکید کرد و عوارض  و ابعاد ناشی از فقدان نظارت قانونی را در این بخش برشمرد.

توسلی خلاصه ای از وضعیت قانونی بودن و رگولاتوری رمزارزها در برخی کشورها را شرح داد و گفت : بهره گیری از ظرفیت موجود بر فن اوری بلاک  چین  توسعه اشتغال، کسب و کارها و توانمند سازی اقتصادی را به خصوص برای نسل جوان متخصص را فراهم می سازد.

حمیدرضا توسلی در پایان این جلسه بیان نمود یک فرصت ویژه برای ما برای حل مسائل مختلف بر بستر بلاک چین بعنوان پدیده ای در حال شکل گیری فراهم شده که اشراف کامل به همه زوایای فنی و مقررات این ساختار نو در سطوح مختلف برای کشور ضروری است.

 با توجه به اهمیت موضوع ارز دیجیتال در کشور،کارگاه بلاک چین و ارز دیجیتال با حضور علاقه مندان و فعالان عرصه مالی و بانکی و تنی چند از کارشناسان این حوزه، عصر سه شنبه در محل ساختمان گروه راهبران اقتصادی آرمان برگزار گردید .

 

کد خبر 25713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =