یکسان بودن تعرفه های گمرکی عراق برای همه کشورها

به گفته سلمان جمیلی، سرپرست وزارت بازرگانی عراق، به موجب مصوبه هیات وزیران عراق، از سال ۲۰۱۶ اعمال تعرفه های گمرکی قانونی در تمام مرزهای رسمی کشور عراق و برای تمام کالاهای وارداتی از تمام کشورها یکسان تعیین شده و این دستورالعمل اجرایی شده است

 در پی انتشار اخبار مبتنی بر اعمال تعرفه تبعیض آمیز برای واردات کالا به کشور عراق، بیست و سوم خردادماه در جلسه ای که با حضور وزیر برنامه ریزی و سرپرست وزارت بازرگانی بغداد برگزار شد، این موضوع از سوی ایران مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش اگزیم نیوز، سلمان جمیلی، سرپرست وزارت بازرگانی عراق ضمن رد این موضوع اعلام کرد که به موجب مصوبه هیات وزیران عراق، از سال 2016 اعمال تعرفه های گمرکی قانونی در تمام مرزهای رسمی کشور عراق و برای تمام کالاهای وارداتی از تمام کشورها یکسان تعیین شده و این دستورالعمل اجرایی شده است.

براساس رونوشت مصوبه هیات وزیران این کشور به تاریخ 18/10/2016، بر اساس پیشنهاد وزیر صنایع و معادن آقای مهندس محمد شیاع صبار السودانی در خلال جلسه هیات وزیران و نظر به اشباع بازارهای محلی( ملی) با محصولات وارداتی ( خارج از مرز) و در راستای حمایت از تولیدات ملی و به استناد قانون حمایت از تولیدات داخلی مقرر شد تا ورود کالاها از تمام کشورهای دنیا تعرفه های گمرکی قانونی در یک پوشش قرار بگیرد.

سلمان جمیلی تاکید کرد که گاها تجار اردنی و کویتی نیز همواره در خصوص تسهیلات ویژه برای واردات از ایران گلایه داشته اند و مستند ادعای خود را انجام امور صادراتی خود از طریق ترانزیت از مسیر ایران اعلام کرده اند.

وی اذعان داشت: علیهذا بر اساس مصوبه هیات وزیران عراق، اعمال تعرفه گمرکی برای واردات از اقصی نقاط گمرکی عراق، که مبین لغو موقت موافقتنامه آزاد با جهان عرب است، به شکل واحد صورت می پذیرد.  

 

کد خبر 24943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =