تمام شرکت‌های تجهیزات پزشکی ارز دولتی گرفتند

رییس سازمان غذا و دارو از برخورد جدی با شرکت های گران فروش و متخلف خبر داد و گفت: ممکن است برخی شرکت‌های تجهیزات پزشکی به امید افزایش چند برابری قیمت، اقلام پزشکی را نفروخته یا قیمت‌ها را افزایش داده باشند.

غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: ممکن است برخی از شرکت های تجهیزات پزشکی با بهانه نوسانات نرخ دلار و به امید افزایش چندین برابری یا نامتعارف قیمت محصولات، اقلام تجهیزات پزشکی را نفروشند یا قیمت ها را افزایش داده باشند، در حالی که همه شرکت‌های تجهیزات پزشکی با ارز مبادله‌ای و دولتی اقلام مورد نیاز را وارد یا تامین می‌کنند.

وی با تاکید بر برخورد قاطعانه وزارت بهداشت با شرکت های متخلف تجهیزات پزشکی، بیان کرد: پیش از نوسانات بازار دلار، نرخ ارز مرجع 3 هزار و 860 تومان بود که اینک به 4 هزار و 200 تومان رسیده است، اما برخی شرکت ها انتظار داشتند افزایش قیمت فروش بیش از این باشد، بر همین اساس طبق برخی گزارش ها مبادرت به گران فروشی کردند. در چنین شرایطی قاعدتا 2 برخورد اساسی انجام می شود که یکی از آن ها محرومیت این شرکت ها از ارز 4 هزار و 200 تومانی مبادله ای در بازار تجهیزات پزشکی است.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه افزود: فاکتورهای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها همگی به طور مداوم بررسی می‌شوند و اگر در این فاکتورها مدرکی مبنی بر خریداری تجهیزات پزشکی با قیمتی بیش از نرخ مصوب وزارت بهداشت رویت یا توسط خود بیمارستان گزارش شود، شرکت های متخلف فورا با پیگیری وزارت بهداشت، پرونده قضایی آنها را از طریق تعزیرات پیگیری می کند.   

اصغری تصریح کرد: بسیاری از شرکت های تجهیزات پزشکی، از جمله تامین کنندگان تجهیزات اساسی و مورد نیاز بیمارستان ها هستند و افزایش قیمت تجهیزات بیش از 9 درصد و نرخ مصوب اعلامی، تخلفی آشکار است، زیرا همه فروشندگان تجهیزات پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت، از ارز 4 هزار و 200 تومانی این وزارتخانه بهره مند هستند.

منبع: جماران

کد خبر 24878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =