ممنوعیت حساب شده صادرات ۱۸ قلم محصول کشاورزی

به گفته مهدی معصومی اصفهانی به واردات کالای یاد شده در ابلاغیه اخیر گمرک، ارز ۳۸۰۰ تومانی تعلق می گیرد که بلافاصله با ارز ۸۰۰۰ تومانی صادرمی شوند و با ممنوعیت اعمال شده برای صادرات این اقلام، جلو این فرصت طلبی گرفته می شود.

مهدی معصومی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز دستورالعمل ممنوعیت صادرات 18 قلم کالای اساسی و ضروری کشاورزی را تصمیم درستی خواند و گفت: برای کالای یاد شده در ابلاغیه اخیر گمرک، ارز 3800 تومانی تعلق می گیرد که بلافاصله با ارز 8000 تومانی صادرمی شوند؛ با ممنوعیت اعمال شده برای صادرات این محصولات، جلو این حرکت اشتباه گرفته می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق تهران تشریح کرد: محصولاتی که در دستورالعمل یاد شده آمده، وارداتی هستند و مطابق با این ابلاغیه جلو صادرات این محصولات گرفته می شود؛ در واقع این اقلام در لیست تولیدات کشاورزی صادراتی ما نیستند.

وی گفت: در جریان نوسانات ارزی اخیر بسیاری از افراد با ارز دولتی، اقدام به واردات کرده و بلافاصله  با صادرات آن به نرخ بازار، سود دوبرابری کسب کردند.

به گزارش اگزیم نیوز در این دستورالعمل که ششم تیرماه به اطلاع وزرای اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت رسید، امده است: عوارض و مجور صادراتی برای صادرات 18 قلم کالای اساسی و ضروری کشاورزی از جمله ذرت، گندم، ارد، جو، جوی دوسر، دانه های روغنی، روغن خام و پالم، یونجه، کاه و کلش، پودر ماهی و گوشت، انواع سویا، کنجاله سویا، تفاله ها، خوراک ابزیان، افزودنی های خوراک آبزیان، چاودارو سورگم تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

این دستور العمل برای اجرا از سوی مدیرکل دفتر صادرات گمرک به تمامی گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است.

 

 

 

کد خبر 24867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =